Share |

Θεέ του ουρανού και του παντός,

αυτείν’ οι γραμματισμένοι,

αυτείν’ οι πολιτισμένοι,

έκαμαν και κάνουν αυτά τα λάθη…

Στρατηγός ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ


Expedia

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2021

Sotiris Mitralexis: Elpidophoros-gate

 Sotiris Mitralexis Χθες στις 5:56 μ.μ.

Μια λοξή ματιά πέρα από την περιπτωσιολογία και την ονοματολογία: το βασικό συμπέρασμα του Elpidophoros-gate είναι ότι οι Ελλαδίτες δεν μπορούν καν να φανταστούν —όχι απλώς ενδεχομένως να συμφωνήσουν με αυτό, αλλά ούτε καν να φανταστούν!— μια Εκκλησία που δεν (θα) δρα ως προέκταση και θεραπαινίδα του ελληνικού κράτους, αλλά (θα) λειτουργεί, καλώς ή κακώς, με άλλα «πρέπει» και ενδεχομένως και με άλλα «θέλω», που προκύπτουν από τα δικά της ζητήματα και προτεραιότητες. Και μάλιστα φάνηκε ότι δεν μπορούν καν να συλλαβίσουν στο μυαλό τους το ενδεχόμενο με αφορμή όχι τυχόν πράξη της Εκκλησίας της Ελλάδος (που σε κάποιο βαθμό ούτε η ίδια μπορεί να το συλλαβίσει), αλλά με εκκλησία που με δυο διαφορετικούς τρόπους (ΚΠολη και ΗΠΑ εν προκειμένω) δεν είναι «της Ελλάδος».
Στα καθ’ημάς και εσωτερικά, ακριβώς αυτό, το αν η εκκλησία θα είναι αυτοτελής με τις (καλές ή κακές) επιλογές της ή ετεροκαθοριζόμενη θεραπαινίδα, είναι το μέγα επίδικο του χωρισμού της εκκλησίας από το κράτος, δηλαδή της απελευθέρωσης της εκκλησίας από το κράτος — την οποία προσωπικά επιθυμώ διακαώς για χριστιανικούς λόγους και εκφράζω την ευγνωμοσύνη μου στους χρησίμους αφελείς που τη διεκδικούν για λόγους… προόδου, εκκοσμίκευσης, προσδοκώμενου οικονομικού οφέλους για το Δημόσιο (have I got a surprise for you!) ή —εκεί να δεις αφέλεια— με την προσδοκία ότι έτσι η εκκλησία ξερωγώ θα μαραζώσει και θα σβήσει ή ότι δε θα εμπλέκεται στη δημόσια σφαίρα (λες και υπήρξε ποτέ κάτι περισσότερο δημόσιο και συλλογικό από τη ‘θρησκεία’, συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής).
Το περιστατικό, δηλαδή, μας δείχνει έμμεσα πόσο εντελώς ανέτοιμη είναι η ελλαδική δημόσια σφαίρα για έναν χωρισμό εκκλησίας-κράτους, για μια απελευθέρωση της εκκλησίας από το κράτος. Επειδή όλα αυτά βρίσκονται στην καρδιά της σκληρής και βαθιάς λογικής του ελληνικού κράτους, φοβούμαι ότι όταν καταστούν κάπως πιο σαφή και ευρύτερα γνωστά τα επίδικα, θα είμαστε βαριά δέκα-δώδεκα άνθρωποι υπέρ του χωρισμού στη χώρα και κυρίως απ’την πλευρά της εκκλησίας. Με παρηγορεί όμως η διαρκής, βαθιά και πηχτή ασχετοσύνη γύρω από τη φύση αυτού του ζητήματος, οπότε ενδέχεται και να μη γίνουν όλα αυτά εγκαίρως κατανοητά και έτσι να προχωρήσουμε κάποτε στην απελευθέρωση. Ίνσαλλα!
Μπορεί να είναι εικόνα κείμενο που λέει "Top Επικαιρότητα Ελλάδα Ελπιδοφόρος προς κυβέρνηση: <<Δεν είμαι υπάλληλος του ελληνικού κράτους>>"
Εσείς και 140 ακόμη
19 σχόλια
Μου αρέσει!
Σχόλιο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ

Η «ΣΠΙΘΑ» άναψε για τη Νέα Ελλάδα
Ο Μίκης Θεοδωράκης, στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη, άναψε χθες (1 Δεκεμβρίου 2010) τη «ΣΠΙΘΑ» του ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΟΥΡΓΟΥ ΠΥΡΟΣ για ΤΗ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ.
Κώστας Τσιαντής


«…ανέστιος ειν’, που χαίρεται αν ξεσπάσει
ανάμεσα σε φίλους και δικούς ξέφρενη αμάχη.»
Όμηρος (Ι, 63-64)


Του Ηλία Σιαμέλου (Από antibaro 7/12/2010)

Όντας περαστικός, είπα, το βλέφαρό μου για λίγο ν’ ακουμπήσω στου διαδικτύου τις φιλικές ιστοσελίδες! Να δω τα εκθέματα της σκέψης των πολλών, ν’ ακούσω τις ιαχές τους. Όμως άλλα είδαν τα μάτια μου στο θαμποχάρακτο κατώφλι τους. Ο ένας κρατάει την πύρινη ρομφαία, ο άλλος κοντάρια και παλούκια και πιο πέρα ο φίλος τρίβει την τσακμακόπετρά του, εκεί απόκοντα, στις νοτισμένες αναφλέξεις του συστήματος.
-Ω, είπα, ω θεληματάρικα παιδιά, που παίζετε κρυφτό, στα πιο ρηχά σοκάκια ενός εξωνημένου καθεστώτος. Κύματα, κύματα έρχονται τα λόγια σας με θόρυβο και φεύγουν. Δεν έχουν φτερά, δεν έχουν μέσα τους τούς ήχους των πονεμένων.
Μόνο να, κατηγόριες, κατηγόριες, και λόγια επικριτικά από ανθρώπους που εμφανίζονται σαν οι μοναδικοί κάτοχοι της αλήθειας. Κι όλα αυτά, τούτη τη μαύρη ώρα της γενικευμένης υπνογένειας! Δε μπορεί, είπα, κάπου θα υπάρχει η συζυγία των ψυχών, κάπου το πάρτι της στενοποριάς θα πάρει τέλος.
Μα τι θέλω να πω; Για ποιο πράγμα τόση ώρα τσαμπουνάω; Ναι, ναι, μα για του λύκου το χιονισμένο πέρασμα μιλάω ! Μια κίνηση έκανε ο Μίκης Θεοδωράκης και πέσανε όλοι πάνω του για να τον φάνε. Και δε ρίχτηκαν πάνω του οι οχτροί, δεν όρμησε πάνω του της Νέας Τάξης η αρμάδα. Όρμησε το ίδιο το περιοδικό «Ρεσάλτο»! Όρμησε το μετερίζι εκείνο που στις σελίδες του την άστεγη ψυχή μας τόσα χρόνια είχαμε αποθέσει!

Είμαι στο Κοιμητήριο, δίπλα στον τάφο της γυναίκας μου. «Ερευνώ πέρα τον ορίζοντα και, σκύβοντας προσπαθώ με τα δάχτυλα να καθαρίσω την πλάκα του τάφου νάρθει ν’ ακουμπήσει η σελήνη…»*. Ναι, εκείνη μου το έλεγε: Πρόσεχε, πρόσεχε τον κόσμο μας. Πρόσεχε τους ανθρώπους, ενώ μου απάγγελνε με δάκρυα τους στίχους του αγαπημένου της ποιητή : «Αυτός αυτός ο κόσμος /ο ίδιος κόσμος είναι… Στη χάση του θυμητικού / στο έβγα των ονείρων … Αυτός ο ίδιος κόσμος / αυτός ο κόσμος είναι. Κύμβαλο κύμβαλο / και μάταιο γέλιο μακρινό!»…**
Σκέφτομαι, σκέφτομαι κι άκρη δε βρίσκω. «Τελικά αυτή η άμυνα που θα μας πάει, σαν μας μισήσουνε κι’ οι λυγαριές;»** *

Ναι, στο τέλος θα μισήσουμε τον ίδιο μας το εαυτό ή θα τρελαθούμε. Δε γίνεται τη μια μέρα να βάζεις στο εξώφυλλο του «Ρεσάλτο» τη φωτογραφία του Μίκη και την άλλη βάναυσα να τον λοιδορείς. Δε γίνεται τη μια μέρα να ελπίζεις στο φως και την άλλη να γουρουνοδένεσαι με το σκοτάδι. Δε γίνεται τη μια μέρα να προβάλλεις τις απόψεις του και την άλλη να τον ταυτίζεις με τη …Ντόρα!
Είναι αυτή η θαμπούρα απ’ την κακοσυφοριασμένη αιθάλη της Αθήνας που επηρεάζει ανθρώπους και αισθήματα; Είναι η πωρωμένη σκιά του Στάλιν που κατευθύνει ακόμη και σήμερα την εγκληματική παραλυσία των όντων;

Δεν έχω πρόθεση να ενταχτώ στο κίνημα του Θεοδωράκη. Όμως δε μπορώ να πω ότι δε χαίρομαι, όταν ακούω να ξεπετάγονται σπίθες μέσα από τα σπλάχνα της κοινωνίας, είτε αυτές προέρχονται από απλούς ανθρώπους ή από ανεμογέννητους προλάτες πρωτοπόρους. Φτάνει αυτές οι σπίθες να ανάψουν φωτιές, για να καεί τούτο το σάπιο καθεστώς, τούτη η παπανδρεοποιημένη χολέρα. Αν εμείς οι ξεπαρμένοι «κονταροχτυπιόμαστε» μέσα στης πένας τη χλομάδα κι είμαστε ανίκανοι ν’ ανάψουμε μια σπίθα στου καλυβιού μας τη γωνιά, ας αφήσουμε τουλάχιστον κάποιες περήφανες ψυχές να κάνουν αυτό που νομίζουν καλύτερα. Ας μην σηκώνουμε αμάχες κι ας μην πετάμε ανέσπλαγχνες κορώνες, όταν κάποιο κίνημα είναι ακόμη στα σπάργανα και δεν έχει δείξει το πρόσωπό του. Εκτός κι αν η μικρόνοιά μας ενοχλήθηκε, όταν ο Μίκης κάλεσε επίσημα τους Ανεξάρτητους πολίτες σε ΑΝΥΠΑΚΟΗ – ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, σε κυβερνητικά ή μη σχέδια, που Ηθικά, Εθνικά, Δημοκρατικά, Ιστορικά, κατατείνουν στην υποτέλεια του Ελληνισμού.

Όμως, παρά το αλυσόδεμα, παρά τα μύρια δεινά που μας σωρεύουν, τούτος ο βράχος, που λέγεται Ελλάδα, εκπέμπει την κραυγή του. Και οι κραυγές του Μίκη, και οι κραυγές χιλιάδων αγωνιστών, όποιου χρώματος και νάναι, σε πείσμα κάθε ψωροκύβερνου, σε πείσμα κάθε καθεστωτικού βαρδιάνου, κάποια στιγμή θα ενωθούν, κάποια στιγμή στον άνεμο θα ανεβούν, για ν’ ακουστούν, να πιάσουν τόπο. Γιατί «κι ένας που έχει μυαλό νήπιου καταλαβαίνει, πως τώρα η Ελλάδα στην άκρα του άπατου γκρεμού κοντοζυγώνει»****

* Νίκος Εγγονόπουλος
** Οδυσσέας Ελύτης, «Το Άξιον Εστί»
*** Νίκος Εγγονόπουλος
****Όμηρος (Η, 379-482) , παράφραση.

ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ- ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΜΙΚΗ

ΑΡΝΗΣΗ: ΣΕΦΕΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

ΠΛΑΤΕΙΑ - Άμεση Δημοκρατία (Real Democracy)