Share |

Θεέ του ουρανού και του παντός,

αυτείν’ οι γραμματισμένοι,

αυτείν’ οι πολιτισμένοι,

έκαμαν και κάνουν αυτά τα λάθη…

Στρατηγός ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ


Expedia

Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2019

Από π.Παναγιώτη Ευσταθίου Πρόκληση Θρησκευτικού αισθήματος;

Από π.Παναγιώτη Ευσταθίου
Πρόκληση Θρησκευτικού αισθήματος;
Με την ευκαιρία όλων αυτών που ακούστηκαν και του πρόσφατου δημιουργηθέντος θορύβου περί προκλήσεως του θρησκευτικού αισθήματος των μουσουλμάνων μεταναστών θέλω να μοιραστώ μερικές σκέψεις μαζί σας.
Σίγουρα το να προκαλείς το θρησκευτικό αίσθημα κάποιου δεν είναι μόνο απαράδεκτο αλλά και κατακριτέο.
Επίσης ο σεβασμός προς την πίστη του άλλου είναι επιβεβλημένη και Συνταγματικά κατοχυρωμένη υποχρέωση όλων μας στο ανεξίθρησκο Ελληνικό κράτος.

Με προβληματίζει βέβαια ότι υπάρχουν φωνές διαμαρτυρίας και καταδίκης μόνο όταν προκαλείται το θρησκευτικό αίσθημα των μουσουλμάνων, των μαρτύρων του Ιεχωβά, των δωδεκαθεϊστών και ποτέ όταν προκαλείται το θρησκευτικό αίσθημα των Ορθοδόξων Χριστιανών.
Το πρώτο εύλογο ερώτημα που γεννάται είναι γιατί όλοι αυτοί που σήμερα διαμαρτύρονται για την κατανάλωση χοιρινού κρέατος και αλκοόλ κοντά σε δομές φιλοξενίας μουσουλμάνων μεταναστών δεν ύψωσαν την φωνή τους όταν η Ένωση Αθέων καλούσε σε κρεατοφαγία την Μεγάλη Παρασκευή; Γιατί δεν υψώνουν την φωνή τους κάθε χρόνο σε εκείνο το απάνθρωπο και σαδιστικό έθιμο του αυτομαστιγώματος μουσουλμάνων σε δημόσιους χώρους μπροστά στα μάτια ακόμα και μικρών παιδιών και μεταδιδόμενο από όλα τα δελτία ειδήσεων;
Γιατί έκαναν πως δεν βλέπουν όταν θεατρικές παραστάσεις ή κινηματογραφικές ταινίες προσέβαλαν την πίστη και το θρησκευτικό αίσθημα εκατομμυρίων Ορθοδόξων Χριστιανών, με το βλάσφημο περιεχόμενό τους;

Ας μιλήσουμε όμως τώρα για ένα πιο επικίνδυνο μονοπάτι. Το τι μπορεί να θεωρηθεί πρόκληση θρησκευτικού αισθήματος ή όχι είναι πολύ υποκειμενικό. Εδώ θα ήθελα να θέσω ορισμένα ερωτήματα και να καταθέσω τον προβληματισμό μου.
Μήπως αύριο θεωρηθεί πρόκληση θρησκευτικού αισθήματος το χτύπημα των καμπάνων στις Εκκλησίες, οι λιτανείες των εικόνων και των Επιταφίων μας στους δρόμους;
Μήπως αύριο θεωρηθεί πρόκληση θρησκευτικού αισθήματος το να υπάρχουν εικόνες στα νοσοκομεία, στα σχολεία, στα δικαστήρια, σε δημόσιες υπηρεσίες;
Μήπως αύριο θεωρηθεί πρόκληση θρησκευτικού αισθήματος το ότι η ενδυμασία των Ελληνίδων δεν συνάδει με τις επιταγές του Κορανίου;
Μήπως αύριο θεωρηθεί πρόκληση θρησκευτικού αισθήματος το ότι δεν μπορεί μία μουσουλμάνα να συνδιαλέγεται σε μία οποιαδήποτε υπηρεσία με άνδρα και μάλιστα μη μουσουλμάνο;
Μήπως αύριο θεωρηθεί πρόκληση θρησκευτικού αισθήματος το να υπάρχει χοιρινό κρέας ή αλκοόλ σε κυλικεία σχολείων ή δημόσιων υπηρεσιών;
Μήπως αύριο θεωρηθεί πρόκληση θρησκευτικού αισθήματος το να υπάρχει ο Σταυρός στην Ελληνική σημαία;
Μήπως αύριο θεωρηθεί πρόκληση θρησκευτικού αισθήματος το να μπορώ να φοράω δημόσια το ράσο του Ορθοδόξου κληρικού;
Θα μπορούσε να συνεχιστεί η λίστα των ερωτημάτων αλλά νομίζω ότι ήδη έχουμε προβληματιστεί για το πόσο επικίνδυνα μονοπάτια καλούμαστε να διαβούμε όταν γίνεται λόγος από πολιτικά πρόσωπα για πρόκληση θρησκευτικού αισθήματος.

Κλείνοντας θα ήθελα να θέσω ένα τελευταίο ερώτημα. Μήπως τελικά όλο αυτό γίνεται για να αποδομηθεί ότι δεν μπόρεσε να αποδομηθεί τα τελευταία χρόνια και να καταστήσει την Ελλάδα ένα αθεϊστικό - ουδετερόθρησκο κράτος με το δήθεν επιχείρημα της πρόκλησης του θρησκευτικού αισθήματος;
π. Παναγιώτης Ευσταθίου
Φωτο. Ηλιοβασίλεμα στο Αιγαίο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ

Η «ΣΠΙΘΑ» άναψε για τη Νέα Ελλάδα
Ο Μίκης Θεοδωράκης, στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη, άναψε χθες (1 Δεκεμβρίου 2010) τη «ΣΠΙΘΑ» του ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΟΥΡΓΟΥ ΠΥΡΟΣ για ΤΗ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ.
Κώστας Τσιαντής


«…ανέστιος ειν’, που χαίρεται αν ξεσπάσει
ανάμεσα σε φίλους και δικούς ξέφρενη αμάχη.»
Όμηρος (Ι, 63-64)


Του Ηλία Σιαμέλου (Από antibaro 7/12/2010)

Όντας περαστικός, είπα, το βλέφαρό μου για λίγο ν’ ακουμπήσω στου διαδικτύου τις φιλικές ιστοσελίδες! Να δω τα εκθέματα της σκέψης των πολλών, ν’ ακούσω τις ιαχές τους. Όμως άλλα είδαν τα μάτια μου στο θαμποχάρακτο κατώφλι τους. Ο ένας κρατάει την πύρινη ρομφαία, ο άλλος κοντάρια και παλούκια και πιο πέρα ο φίλος τρίβει την τσακμακόπετρά του, εκεί απόκοντα, στις νοτισμένες αναφλέξεις του συστήματος.
-Ω, είπα, ω θεληματάρικα παιδιά, που παίζετε κρυφτό, στα πιο ρηχά σοκάκια ενός εξωνημένου καθεστώτος. Κύματα, κύματα έρχονται τα λόγια σας με θόρυβο και φεύγουν. Δεν έχουν φτερά, δεν έχουν μέσα τους τούς ήχους των πονεμένων.
Μόνο να, κατηγόριες, κατηγόριες, και λόγια επικριτικά από ανθρώπους που εμφανίζονται σαν οι μοναδικοί κάτοχοι της αλήθειας. Κι όλα αυτά, τούτη τη μαύρη ώρα της γενικευμένης υπνογένειας! Δε μπορεί, είπα, κάπου θα υπάρχει η συζυγία των ψυχών, κάπου το πάρτι της στενοποριάς θα πάρει τέλος.
Μα τι θέλω να πω; Για ποιο πράγμα τόση ώρα τσαμπουνάω; Ναι, ναι, μα για του λύκου το χιονισμένο πέρασμα μιλάω ! Μια κίνηση έκανε ο Μίκης Θεοδωράκης και πέσανε όλοι πάνω του για να τον φάνε. Και δε ρίχτηκαν πάνω του οι οχτροί, δεν όρμησε πάνω του της Νέας Τάξης η αρμάδα. Όρμησε το ίδιο το περιοδικό «Ρεσάλτο»! Όρμησε το μετερίζι εκείνο που στις σελίδες του την άστεγη ψυχή μας τόσα χρόνια είχαμε αποθέσει!

Είμαι στο Κοιμητήριο, δίπλα στον τάφο της γυναίκας μου. «Ερευνώ πέρα τον ορίζοντα και, σκύβοντας προσπαθώ με τα δάχτυλα να καθαρίσω την πλάκα του τάφου νάρθει ν’ ακουμπήσει η σελήνη…»*. Ναι, εκείνη μου το έλεγε: Πρόσεχε, πρόσεχε τον κόσμο μας. Πρόσεχε τους ανθρώπους, ενώ μου απάγγελνε με δάκρυα τους στίχους του αγαπημένου της ποιητή : «Αυτός αυτός ο κόσμος /ο ίδιος κόσμος είναι… Στη χάση του θυμητικού / στο έβγα των ονείρων … Αυτός ο ίδιος κόσμος / αυτός ο κόσμος είναι. Κύμβαλο κύμβαλο / και μάταιο γέλιο μακρινό!»…**
Σκέφτομαι, σκέφτομαι κι άκρη δε βρίσκω. «Τελικά αυτή η άμυνα που θα μας πάει, σαν μας μισήσουνε κι’ οι λυγαριές;»** *

Ναι, στο τέλος θα μισήσουμε τον ίδιο μας το εαυτό ή θα τρελαθούμε. Δε γίνεται τη μια μέρα να βάζεις στο εξώφυλλο του «Ρεσάλτο» τη φωτογραφία του Μίκη και την άλλη βάναυσα να τον λοιδορείς. Δε γίνεται τη μια μέρα να ελπίζεις στο φως και την άλλη να γουρουνοδένεσαι με το σκοτάδι. Δε γίνεται τη μια μέρα να προβάλλεις τις απόψεις του και την άλλη να τον ταυτίζεις με τη …Ντόρα!
Είναι αυτή η θαμπούρα απ’ την κακοσυφοριασμένη αιθάλη της Αθήνας που επηρεάζει ανθρώπους και αισθήματα; Είναι η πωρωμένη σκιά του Στάλιν που κατευθύνει ακόμη και σήμερα την εγκληματική παραλυσία των όντων;

Δεν έχω πρόθεση να ενταχτώ στο κίνημα του Θεοδωράκη. Όμως δε μπορώ να πω ότι δε χαίρομαι, όταν ακούω να ξεπετάγονται σπίθες μέσα από τα σπλάχνα της κοινωνίας, είτε αυτές προέρχονται από απλούς ανθρώπους ή από ανεμογέννητους προλάτες πρωτοπόρους. Φτάνει αυτές οι σπίθες να ανάψουν φωτιές, για να καεί τούτο το σάπιο καθεστώς, τούτη η παπανδρεοποιημένη χολέρα. Αν εμείς οι ξεπαρμένοι «κονταροχτυπιόμαστε» μέσα στης πένας τη χλομάδα κι είμαστε ανίκανοι ν’ ανάψουμε μια σπίθα στου καλυβιού μας τη γωνιά, ας αφήσουμε τουλάχιστον κάποιες περήφανες ψυχές να κάνουν αυτό που νομίζουν καλύτερα. Ας μην σηκώνουμε αμάχες κι ας μην πετάμε ανέσπλαγχνες κορώνες, όταν κάποιο κίνημα είναι ακόμη στα σπάργανα και δεν έχει δείξει το πρόσωπό του. Εκτός κι αν η μικρόνοιά μας ενοχλήθηκε, όταν ο Μίκης κάλεσε επίσημα τους Ανεξάρτητους πολίτες σε ΑΝΥΠΑΚΟΗ – ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, σε κυβερνητικά ή μη σχέδια, που Ηθικά, Εθνικά, Δημοκρατικά, Ιστορικά, κατατείνουν στην υποτέλεια του Ελληνισμού.

Όμως, παρά το αλυσόδεμα, παρά τα μύρια δεινά που μας σωρεύουν, τούτος ο βράχος, που λέγεται Ελλάδα, εκπέμπει την κραυγή του. Και οι κραυγές του Μίκη, και οι κραυγές χιλιάδων αγωνιστών, όποιου χρώματος και νάναι, σε πείσμα κάθε ψωροκύβερνου, σε πείσμα κάθε καθεστωτικού βαρδιάνου, κάποια στιγμή θα ενωθούν, κάποια στιγμή στον άνεμο θα ανεβούν, για ν’ ακουστούν, να πιάσουν τόπο. Γιατί «κι ένας που έχει μυαλό νήπιου καταλαβαίνει, πως τώρα η Ελλάδα στην άκρα του άπατου γκρεμού κοντοζυγώνει»****

* Νίκος Εγγονόπουλος
** Οδυσσέας Ελύτης, «Το Άξιον Εστί»
*** Νίκος Εγγονόπουλος
****Όμηρος (Η, 379-482) , παράφραση.

ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ- ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΜΙΚΗ

ΑΡΝΗΣΗ: ΣΕΦΕΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

ΠΛΑΤΕΙΑ - Άμεση Δημοκρατία (Real Democracy)