Share |

Θεέ του ουρανού και του παντός,

αυτείν’ οι γραμματισμένοι,

αυτείν’ οι πολιτισμένοι,

έκαμαν και κάνουν αυτά τα λάθη…

Στρατηγός ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ


Expedia

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Ηλίας Σταμπολιάδης : Περί εξέλιξης της Ελληνικής γλώσσας

Περί εξέλιξης της Ελληνικής γλώσσας

Λέξεις κλειδιά: Γλώσσα, Εξέλιξη, Πρόοδος, Αλήθεια, Ψέμα, Εντροπία , Αταξία


Με αφορμή την αντικατάσταση τού μακρέως γράμματος Ώμέγα με το βραχύ Όμικρον, που προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), παρακολουθούμε έναν διάλογο περί εξέλιξης της Ελληνικής γλώσσας. Με την λέξη εξέλιξη θεωρούμε την μετάβαση από μία παλαιότερη κατάσταση σε μίαν άλλη νεώτερη που η σημερινή επικρατούσα αδιακρισία ως επί το πλείστον την θεωρεί ως πρόοδο.

Με αφορμή την τεχνολογική πρόοδο, συνήθως εννοούμε σαν πρόοδο κάτι που διευκολύνει την καθημερινότητα μας και αντιστοίχως έχουμε μεταφέρει την έννοια και σε κοινωνικά θέματα όπως, η εξέλιξη της γλώσσας σε μία απλούστερη μορφή προσιτή σε λιγότερο διαβασμένους. Αυτή η απλούστευση στερεί την διάκριση μικροδιαφορών στα νοήματα αλλά διευκολύνει την καθημερινότητα και έγινε αποδεκτή, κατ’ αρχήν από «προοδευτικούς» για δήθεν διευκόλυνση του λαού αλλά, όπως δείχνουν τα πράγματα, έχει μετατραπεί σε ισχυρό προπαγανδιστικό εργαλείο της εξουσίας για να εξαπατά τον λαό.

Ας δούμε όμως στην φύση πότε η μετάβαση από μιαν κατάσταση σε μίαν άλλη συνιστά πρόοδο καθώς κάθε παρέκκλιση από την φύση οδηγεί σε αποτυχία. Σύμφωνα με το δεύτερο θερμοδυναμικό αξίωμα όταν σε ένα σύστημα γίνονται αυθαίρετες παρεμβάσεις αυξάνεται η εντός του αταξία , που στην φυσική αυτή η αταξία ονομάζεται εντροπία, με αποτέλεσμα το σύστημα να οδηγείται στην παρακμή και τον θάνατο. Για να σταματήσει αυτή η παρακμή χρειάζεται να καταβληθεί έργο έξωθεν για να επαναφέρει την τάξη του συστήματος, να μειώσει δηλαδή την εντροπία του. Με αυτήν την προσέγγιση είναι ευκολότερο στον κάθε άνθρωπο να καταλάβει το δεύτερο θερμοδυναμικό αξίωμα ακόμη και εάν δεν είναι εξοικειωμένος με την επιστημονική ορολογία.

Μετά από αυτό, σε διαφοροποίηση με το τι εννοούμε ως τεχνολογική πρόοδο, θα μπορούσαμε να ορίσουμε σαν κοινωνική πρόοδο την ενέργεια που μειώνει την αταξία σε μίαν κοινωνία όπως, η ελευθερία, η δικαιοσύνη, η κατανομή του πλούτου, η αξιοκρατική διάκριση κλπ, προϋπόθεση των οποίων είναι η διάκριση της Αλήθειας από το Ψέμα. Είναι προφανές λοιπόν ότι κάθε αλλοίωση της γλώσσας που οδηγεί στην απόκρυψη των διαφορών στα νοήματα των λέξεων οδηγεί στην παρακμή. Για να αποφευχθεί η παρακμή θα πρέπει να καταβληθεί έργο που στην κοινωνική εξέλιξη ονομάζεται αγώνας για ανάκτηση της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και όλων όσων αναφέρθηκαν ανωτέρω..

Αυτό μπορούμε να το κρίνουμε και από το αποτέλεσμα συγκρίνοντας την γλώσσα του Αρχαίου Ελληνισμού, που γέννησε το Ανθρωποκεντρικό Δημοκρατικό πολίτευμα και αποτελεί πρότυπο για κάθε λαό, με την γλώσσα του Σύγχρονου Ελληνισμού που δυστυχώς παρά τη νικηφόρα επανάσταση του 1821, έχει υποδουλωθεί στην Δύση, μετά την δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια. Οι μεγάλες δυνάμεις τον εξανάγκασαν στην οπισθοδρόμηση από το Ανθρωποκεντρικό Σύστημα των Κοινοτήτων, που επέζησε και στην Τουρκοκρατία, στην Κληρονομική Μοναρχία που αν και την βελτίωσε σε Εκλόγιμη Μοναρχία εντούτοις δεν μπόρεσε να επανέλθει στην Ανθρωποκεντρική Άμεση Δημοκρατία και να βελτιώσει την οικονομική, την πολιτική και την στρατιωτική του εξάρτηση ενώ, η ΝΤΠ και η WOKE ατζέντα τον οδηγούν πίσω στον Δεσποτισμό.

Ηλίας Σταμπολιάδης

Μηχανικός Μεταλλείων, Μεταλλουργός

τ. Καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ

Η «ΣΠΙΘΑ» άναψε για τη Νέα Ελλάδα
Ο Μίκης Θεοδωράκης, στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη, άναψε χθες (1 Δεκεμβρίου 2010) τη «ΣΠΙΘΑ» του ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΟΥΡΓΟΥ ΠΥΡΟΣ για ΤΗ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ.
Κώστας Τσιαντής


«…ανέστιος ειν’, που χαίρεται αν ξεσπάσει
ανάμεσα σε φίλους και δικούς ξέφρενη αμάχη.»
Όμηρος (Ι, 63-64)


Του Ηλία Σιαμέλου (Από antibaro 7/12/2010)

Όντας περαστικός, είπα, το βλέφαρό μου για λίγο ν’ ακουμπήσω στου διαδικτύου τις φιλικές ιστοσελίδες! Να δω τα εκθέματα της σκέψης των πολλών, ν’ ακούσω τις ιαχές τους. Όμως άλλα είδαν τα μάτια μου στο θαμποχάρακτο κατώφλι τους. Ο ένας κρατάει την πύρινη ρομφαία, ο άλλος κοντάρια και παλούκια και πιο πέρα ο φίλος τρίβει την τσακμακόπετρά του, εκεί απόκοντα, στις νοτισμένες αναφλέξεις του συστήματος.
-Ω, είπα, ω θεληματάρικα παιδιά, που παίζετε κρυφτό, στα πιο ρηχά σοκάκια ενός εξωνημένου καθεστώτος. Κύματα, κύματα έρχονται τα λόγια σας με θόρυβο και φεύγουν. Δεν έχουν φτερά, δεν έχουν μέσα τους τούς ήχους των πονεμένων.
Μόνο να, κατηγόριες, κατηγόριες, και λόγια επικριτικά από ανθρώπους που εμφανίζονται σαν οι μοναδικοί κάτοχοι της αλήθειας. Κι όλα αυτά, τούτη τη μαύρη ώρα της γενικευμένης υπνογένειας! Δε μπορεί, είπα, κάπου θα υπάρχει η συζυγία των ψυχών, κάπου το πάρτι της στενοποριάς θα πάρει τέλος.
Μα τι θέλω να πω; Για ποιο πράγμα τόση ώρα τσαμπουνάω; Ναι, ναι, μα για του λύκου το χιονισμένο πέρασμα μιλάω ! Μια κίνηση έκανε ο Μίκης Θεοδωράκης και πέσανε όλοι πάνω του για να τον φάνε. Και δε ρίχτηκαν πάνω του οι οχτροί, δεν όρμησε πάνω του της Νέας Τάξης η αρμάδα. Όρμησε το ίδιο το περιοδικό «Ρεσάλτο»! Όρμησε το μετερίζι εκείνο που στις σελίδες του την άστεγη ψυχή μας τόσα χρόνια είχαμε αποθέσει!

Είμαι στο Κοιμητήριο, δίπλα στον τάφο της γυναίκας μου. «Ερευνώ πέρα τον ορίζοντα και, σκύβοντας προσπαθώ με τα δάχτυλα να καθαρίσω την πλάκα του τάφου νάρθει ν’ ακουμπήσει η σελήνη…»*. Ναι, εκείνη μου το έλεγε: Πρόσεχε, πρόσεχε τον κόσμο μας. Πρόσεχε τους ανθρώπους, ενώ μου απάγγελνε με δάκρυα τους στίχους του αγαπημένου της ποιητή : «Αυτός αυτός ο κόσμος /ο ίδιος κόσμος είναι… Στη χάση του θυμητικού / στο έβγα των ονείρων … Αυτός ο ίδιος κόσμος / αυτός ο κόσμος είναι. Κύμβαλο κύμβαλο / και μάταιο γέλιο μακρινό!»…**
Σκέφτομαι, σκέφτομαι κι άκρη δε βρίσκω. «Τελικά αυτή η άμυνα που θα μας πάει, σαν μας μισήσουνε κι’ οι λυγαριές;»** *

Ναι, στο τέλος θα μισήσουμε τον ίδιο μας το εαυτό ή θα τρελαθούμε. Δε γίνεται τη μια μέρα να βάζεις στο εξώφυλλο του «Ρεσάλτο» τη φωτογραφία του Μίκη και την άλλη βάναυσα να τον λοιδορείς. Δε γίνεται τη μια μέρα να ελπίζεις στο φως και την άλλη να γουρουνοδένεσαι με το σκοτάδι. Δε γίνεται τη μια μέρα να προβάλλεις τις απόψεις του και την άλλη να τον ταυτίζεις με τη …Ντόρα!
Είναι αυτή η θαμπούρα απ’ την κακοσυφοριασμένη αιθάλη της Αθήνας που επηρεάζει ανθρώπους και αισθήματα; Είναι η πωρωμένη σκιά του Στάλιν που κατευθύνει ακόμη και σήμερα την εγκληματική παραλυσία των όντων;

Δεν έχω πρόθεση να ενταχτώ στο κίνημα του Θεοδωράκη. Όμως δε μπορώ να πω ότι δε χαίρομαι, όταν ακούω να ξεπετάγονται σπίθες μέσα από τα σπλάχνα της κοινωνίας, είτε αυτές προέρχονται από απλούς ανθρώπους ή από ανεμογέννητους προλάτες πρωτοπόρους. Φτάνει αυτές οι σπίθες να ανάψουν φωτιές, για να καεί τούτο το σάπιο καθεστώς, τούτη η παπανδρεοποιημένη χολέρα. Αν εμείς οι ξεπαρμένοι «κονταροχτυπιόμαστε» μέσα στης πένας τη χλομάδα κι είμαστε ανίκανοι ν’ ανάψουμε μια σπίθα στου καλυβιού μας τη γωνιά, ας αφήσουμε τουλάχιστον κάποιες περήφανες ψυχές να κάνουν αυτό που νομίζουν καλύτερα. Ας μην σηκώνουμε αμάχες κι ας μην πετάμε ανέσπλαγχνες κορώνες, όταν κάποιο κίνημα είναι ακόμη στα σπάργανα και δεν έχει δείξει το πρόσωπό του. Εκτός κι αν η μικρόνοιά μας ενοχλήθηκε, όταν ο Μίκης κάλεσε επίσημα τους Ανεξάρτητους πολίτες σε ΑΝΥΠΑΚΟΗ – ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, σε κυβερνητικά ή μη σχέδια, που Ηθικά, Εθνικά, Δημοκρατικά, Ιστορικά, κατατείνουν στην υποτέλεια του Ελληνισμού.

Όμως, παρά το αλυσόδεμα, παρά τα μύρια δεινά που μας σωρεύουν, τούτος ο βράχος, που λέγεται Ελλάδα, εκπέμπει την κραυγή του. Και οι κραυγές του Μίκη, και οι κραυγές χιλιάδων αγωνιστών, όποιου χρώματος και νάναι, σε πείσμα κάθε ψωροκύβερνου, σε πείσμα κάθε καθεστωτικού βαρδιάνου, κάποια στιγμή θα ενωθούν, κάποια στιγμή στον άνεμο θα ανεβούν, για ν’ ακουστούν, να πιάσουν τόπο. Γιατί «κι ένας που έχει μυαλό νήπιου καταλαβαίνει, πως τώρα η Ελλάδα στην άκρα του άπατου γκρεμού κοντοζυγώνει»****

* Νίκος Εγγονόπουλος
** Οδυσσέας Ελύτης, «Το Άξιον Εστί»
*** Νίκος Εγγονόπουλος
****Όμηρος (Η, 379-482) , παράφραση.

ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ- ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΜΙΚΗ

ΑΡΝΗΣΗ: ΣΕΦΕΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

ΠΛΑΤΕΙΑ - Άμεση Δημοκρατία (Real Democracy)