Share |

Θεέ του ουρανού και του παντός,

αυτείν’ οι γραμματισμένοι,

αυτείν’ οι πολιτισμένοι,

έκαμαν και κάνουν αυτά τα λάθη…

Στρατηγός ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ


Expedia

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020

ΤΩΝ ΟΙΚΙΩΝ ΗΜΩΝ ΕΜΠΙΜΠΡΑΜΕΝΩΝ ΗΜΕΙΣ ΑΔΟΜΕΝ (Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΚΑΙ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΜΑΣ} Η ανάγκη άμεσης κινητοποίησης της Ελλάδας Αλέξανδρος Καλοφωλιάς



ΤΩΝ ΟΙΚΙΩΝ ΗΜΩΝ ΕΜΠΙΜΠΡΑΜΕΝΩΝ ΗΜΕΙΣ ΑΔΟΜΕΝ
(Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΚΑΙ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΜΑΣ}
Η ανάγκη άμεσης κινητοποίησης της Ελλάδας

Αλέξανδρος Καλοφωλιάς
Πολιτικός Μηχανικός,
Σύμβουλος Οργάνωσης και Διοίκησης

1. Τα δεδομένα
1.1. Τα τελευταία χρόνια (εδώ και δύο, τουλάχιστον, δεκαετίες) λαμβάνουν χώρα πολλά γεγονότα και επεισόδια, που κατατάσσονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες
α. εκείνα που χαρακτηρίζονται ως τρομοκρατικές επιθέσεις,
β. ροές μεταναστών και προσφύγων με πολλαπλά δυσάρεστα, έως τραγικά επακόλουθα.
Και οι δύο αυτές κατηγορίες αποτελούν δύο μορφές έκφρασης μιας βασικής αντιπαλότητας ανάμεσα σε δύο κόσμους
-τις ελεύθερες ή περίπου ελεύθερες κοινωνίες με ανεκτό έως πολύ καλό βιοτικό επίπεδο και οργανωμένες με κάποιας μορφής αντιπροσωπευτικά πολιτεύματα (Ευρώπη, Αμερική, Βόρεια, Ανατολική και πολλές περιοχές της Νότιας και Δυτικής Ασίας, Βόρεια και Νότια Αφρική, Ωκεανία)
-τα μεγάλα τμήματα κοινωνιών με μη ανεκτό βιοτικό επίπεδο (ουσιαστικά υποσιτιζόμενα) και με πνευματική «τροφή» ακραία ,ή με ακραίο τρόπο εκφραζόμενα, κηρύγματα που αντλούνται, κυρίως, από τη Μωαμεθανική θρησκεία (μεγάλα τμήματα της ΝΔ Ασίας, υποσαχάρια Αφρική και αρκετές «νησίδες» σε άλλες περιοχές).
1.2. Η αντίθεση αυτή, υποβόσκουσα εδώ και αρκετούς αιώνες, έγινε φανερή και συνειδητοποιήθηκε (και σε οικονομικό και σε πνευματικό-ψυχολογικό επίπεδο) τις τελευταίες δεκαετίες με την ραγδαία βελτίωση των συγκοινωνιών και, κυρίως με την ευρύτατη, ουσιαστικά παγκόσμια, εξάπλωση των ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνιών και ενημέρωσης.
Έτσι το επίπεδο ζωής του «πρώτου» κόσμου (πραγματικό ή τεχνητό) είναι αμέσως ορατό από τις εκατοντάδες εκατομμύρια πληθυσμών που έχουν ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο ζωής και μια άλλη πολιτιστική-πνευματική-θρησκευτική άποψη.

2 Η σημερινή κατάσταση και οι προοπτικές
Η αντίθεση αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει αλλά θα επιτείνεται. Και τα γεγονότα και τα επεισόδια ,αποτελέσματα αυτής της αντίθεσης, θα συνεχίζονται, αυξανόμενα σε έκταση και ένταση, έστω και αν κάποιες περιόδους αποσπασματικά μέτρα ή συγκυρίες συντελούν στην μερική υποχώρησή τους. Η κατάσταση θα γίνεται πιο επικίνδυνη και δεν είναι υπερβολή να χαρακτηριστεί ως μια μορφή νέου παγκοσμίου πολέμου. Και η κατάσταση θα γίνεται χειρότερη γιατί
α. Οι κοινωνίες του «πρώτου» κόσμου δεν έχουν συνειδητοποιήσει πλήρως τον κίνδυνο και αναλίσκονται σε πολιτικούς, οικονομικούς και, ενίοτε, στρατιωτικούς ανταγωνισμούς μεταξύ των
β. οι πληθυσμοί του «πρώτου» κόσμου αυξάνονται με πολύ μικρότερους ρυθμούς από εκείνους του «δεύτερου», ενώ η αύξηση παραγωγής τροφίμων, φαρμάκων και λοιπών αναγκαίων βιοτικών προιόντων έχει πολύ μικρότερους ρυθμούς. Και το κρισιμότερο είναι ότι τα αγαθά, που διατίθενται, ή μπορούν να αποκτηθούν από τους κατοίκους του «δεύτερου» κόσμου υπολείπονται κατά όλο και μεγαλύτερα ποσοστά των αναγκών τους.
γ. οι κήρυκες των ακραίων ιδεών και μεθόδων δράσης, ευνοημένοι από τις επιδεινούμενες συνθήκες διαβίωσης και τις όλο και ευρύτερα προσφερόμενες εικόνες της ριζικής διαφοράς διαβίωσης των δύο κόσμων, βρίσκουν όλο και πιο πρόσφορο έδαφος για καλλιέργεια εχθρικών και πολεμικών διαθέσεων μεταξύ των ραγδαία αυξανόμενων πληθυσμών του «δεύτερου» κόσμου
Έτσι η πιο πιθανή προοπτική, αν δεν αλλάξει κάτι ριζικά, είναι το συνεχώς διογκούμενο κύμα προσφύγων και μεταναστών να πιέζει τα «σύνορα» του «πρώτου» κόσμου και, παράλληλα, .πολλά και πολλαπλά επεισόδια βίας να γίνουν καθημερινότητα.

3. Ανάγκη άμεσης και ριζικής αντιμετώπισης
Καθίσταται, επομένως, επιτακτική η ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης του επερχόμενου κινδύνου ενός, ουσιαστικά, τρίτου παγκοσμίου πολέμου, που τα αποτελέσματά του θα είναι πολύ πιο καταστρεπτικά από εκείνα των δύο προηγουμένων.
Η αντιμετώπιση αυτή πρέπει να είναι ενιαία από όλες τις χώρες μέσω των ήδη θεσμοθετημένων και λειτουργούντων οργάνων (ΟΗΕ και Αναπτυξιακοί Οργανισμοί του, Διεθνής Τράπεζα, κ.α.) και να αρχίσει αμέσως σε δύο επίπεδα
3.1. Άμεση, βραχυπρόθεσμη δράση με
α. στοχευμένη οικονομική ενίσχυση με τρόφιμα, φάρμακα και λοιπά είδη και υπηρεσίες πρώτης ανάγκης (μέσω των μηχανισμών του UNDP, FAO, WHO. IMF)
β. ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας και εξουδετέρωσης των μηχανισμών και κυκλωμάτων εκμετάλλευσης των μεταναστευτικών αναγκών
γ. ενιαία αντιμετώπιση των ομάδων τρομοκρατικών ενεργειών (Συμβούλιο Ασφαλείας ΟΗΕ)
3.2. .Μεσο-μακροπρόθεσμη δράση με άμεση έναρξη σχεδιασμού και οργάνωσης με
α. εκτεταμένα προγράμματα Παιδείας και Εκπαίδευσης με σκοπό αφ ενός τη δημιουργία πολιτών ικανών να κρίνουν και να αντιδρούν στα κηρύγματα μίσους (υπό την κάλυψη θρησκευτικών, δήθεν, επιταγών), αφ ετέρου να μπορούν ενεργά να συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη των κοινωνιών τους.
β. χρηματοδοτούμενα προγράμματα οικονομικής ανάπτυξης σε όλες τις χώρες που τα έχουν ανάγκη, με συγκεκριμένους και ελεγχόμενους στόχους.

4. Η περίπτωση της Ελλάδας
4.1. Ο άμεσος κίνδυνος
Αν για τις άλλες χώρες του «πρώτου» κόσμου οι κίνδυνοι αναφέρονται στο άμεσο ή απώτερο μέλλον, για την χώρα μας έχουν ήδη παρουσιαστεί και είναι πολύ μεγαλύτεροι για τους ακόλουθους υπαρκτούς και συγκεκριμένους λόγους
α. τη γεωγραφική και γεωπολιτική θέση της χώρας, ανάμεσα στον «πρώτο» και «δεύτερο» (προς νότο και ανατολή) κόσμο
β. την πολύ μικρή απόσταση και προσβασιμότητά της από τις χώρες οικονομικής ένδειας και τις εστίες δημιουργίας εχθρικών ομάδων
γ. τα εκτεταμένα θαλάσσια σύνορα-ακτές (15.000 χιλιόμετρα), που είναι πρακτικά σχεδόν αδύνατον να «φυλαχθούν»
δ. την κακή διοικητική οργάνωση και αποτελεσματικότητα
ε. την υπογεννητικότητα σε συνδυασμό με το νέο μεταναστευτικό κύμα φυγής προς το εξωτερικό.
4.2. Η ανάγκη άμεσης κινητοποίησης
Επομένως για την Ελλάδα είναι θέμα επιβίωσης η άμεση κινητοποίηση, με όλες της τις δυνάμεις, πολιτικές, διοικητικές, πνευματικές, για την αποτροπή του κινδύνου. Και η κινητοποίηση αυτή ξεκινά από την απαραίτητη συνεννόηση όλων των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων εφ όσον, βεβαίως, συνειδητοποιήσουν ότι πρόκειται για το κατ' εξοχήν εθνικό θέμα.
Οι άμεσες δράσεις που πρέπει να αναληφθούν έχουν δύο σκέλη
α. στο εσωτερικό, την αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης σε όλο της το φάσμα (συμπεριλαμβανομένων των τομέων ασφαλείας και άμυνας) ώστε να καταστεί πλήρως αποτελεσματική .
β. την οργανωμένη και συστηματική ανάληψη πρωτοβουλιών για την παρουσίαση και την κινητοποίηση όλων των διεθνών οργανισμών στους οποίους μετέχει η χώρα (ΟΗΕ, ΕΕ, ΝΑΤΟ, ΟΑΣΕ κλπ), ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο κίνδυνο, που αναπόφευκτα οδηγεί σε γενικό και ασύμμετρο (άρα πιο επικίνδυνο) πόλεμο
4.3. Το πρώτο αναγκαίο.βήμα
Το σημαντικότερο όλων και η αφετηρία για οποιαδήποτε ενέργεια είναι οι Έλληνες πολιτικοί να μελετήσουν τα δεδομένα, να συνειδητοποιήσουν την αμεσότητα του κινδύνου και να ιεραρχήσουν τις προτεραιότητές των σύμφωνα με την αποστολή των.
Αθήνα 1.10.2018

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ

Η «ΣΠΙΘΑ» άναψε για τη Νέα Ελλάδα
Ο Μίκης Θεοδωράκης, στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη, άναψε χθες (1 Δεκεμβρίου 2010) τη «ΣΠΙΘΑ» του ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΟΥΡΓΟΥ ΠΥΡΟΣ για ΤΗ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ.
Κώστας Τσιαντής


«…ανέστιος ειν’, που χαίρεται αν ξεσπάσει
ανάμεσα σε φίλους και δικούς ξέφρενη αμάχη.»
Όμηρος (Ι, 63-64)


Του Ηλία Σιαμέλου (Από antibaro 7/12/2010)

Όντας περαστικός, είπα, το βλέφαρό μου για λίγο ν’ ακουμπήσω στου διαδικτύου τις φιλικές ιστοσελίδες! Να δω τα εκθέματα της σκέψης των πολλών, ν’ ακούσω τις ιαχές τους. Όμως άλλα είδαν τα μάτια μου στο θαμποχάρακτο κατώφλι τους. Ο ένας κρατάει την πύρινη ρομφαία, ο άλλος κοντάρια και παλούκια και πιο πέρα ο φίλος τρίβει την τσακμακόπετρά του, εκεί απόκοντα, στις νοτισμένες αναφλέξεις του συστήματος.
-Ω, είπα, ω θεληματάρικα παιδιά, που παίζετε κρυφτό, στα πιο ρηχά σοκάκια ενός εξωνημένου καθεστώτος. Κύματα, κύματα έρχονται τα λόγια σας με θόρυβο και φεύγουν. Δεν έχουν φτερά, δεν έχουν μέσα τους τούς ήχους των πονεμένων.
Μόνο να, κατηγόριες, κατηγόριες, και λόγια επικριτικά από ανθρώπους που εμφανίζονται σαν οι μοναδικοί κάτοχοι της αλήθειας. Κι όλα αυτά, τούτη τη μαύρη ώρα της γενικευμένης υπνογένειας! Δε μπορεί, είπα, κάπου θα υπάρχει η συζυγία των ψυχών, κάπου το πάρτι της στενοποριάς θα πάρει τέλος.
Μα τι θέλω να πω; Για ποιο πράγμα τόση ώρα τσαμπουνάω; Ναι, ναι, μα για του λύκου το χιονισμένο πέρασμα μιλάω ! Μια κίνηση έκανε ο Μίκης Θεοδωράκης και πέσανε όλοι πάνω του για να τον φάνε. Και δε ρίχτηκαν πάνω του οι οχτροί, δεν όρμησε πάνω του της Νέας Τάξης η αρμάδα. Όρμησε το ίδιο το περιοδικό «Ρεσάλτο»! Όρμησε το μετερίζι εκείνο που στις σελίδες του την άστεγη ψυχή μας τόσα χρόνια είχαμε αποθέσει!

Είμαι στο Κοιμητήριο, δίπλα στον τάφο της γυναίκας μου. «Ερευνώ πέρα τον ορίζοντα και, σκύβοντας προσπαθώ με τα δάχτυλα να καθαρίσω την πλάκα του τάφου νάρθει ν’ ακουμπήσει η σελήνη…»*. Ναι, εκείνη μου το έλεγε: Πρόσεχε, πρόσεχε τον κόσμο μας. Πρόσεχε τους ανθρώπους, ενώ μου απάγγελνε με δάκρυα τους στίχους του αγαπημένου της ποιητή : «Αυτός αυτός ο κόσμος /ο ίδιος κόσμος είναι… Στη χάση του θυμητικού / στο έβγα των ονείρων … Αυτός ο ίδιος κόσμος / αυτός ο κόσμος είναι. Κύμβαλο κύμβαλο / και μάταιο γέλιο μακρινό!»…**
Σκέφτομαι, σκέφτομαι κι άκρη δε βρίσκω. «Τελικά αυτή η άμυνα που θα μας πάει, σαν μας μισήσουνε κι’ οι λυγαριές;»** *

Ναι, στο τέλος θα μισήσουμε τον ίδιο μας το εαυτό ή θα τρελαθούμε. Δε γίνεται τη μια μέρα να βάζεις στο εξώφυλλο του «Ρεσάλτο» τη φωτογραφία του Μίκη και την άλλη βάναυσα να τον λοιδορείς. Δε γίνεται τη μια μέρα να ελπίζεις στο φως και την άλλη να γουρουνοδένεσαι με το σκοτάδι. Δε γίνεται τη μια μέρα να προβάλλεις τις απόψεις του και την άλλη να τον ταυτίζεις με τη …Ντόρα!
Είναι αυτή η θαμπούρα απ’ την κακοσυφοριασμένη αιθάλη της Αθήνας που επηρεάζει ανθρώπους και αισθήματα; Είναι η πωρωμένη σκιά του Στάλιν που κατευθύνει ακόμη και σήμερα την εγκληματική παραλυσία των όντων;

Δεν έχω πρόθεση να ενταχτώ στο κίνημα του Θεοδωράκη. Όμως δε μπορώ να πω ότι δε χαίρομαι, όταν ακούω να ξεπετάγονται σπίθες μέσα από τα σπλάχνα της κοινωνίας, είτε αυτές προέρχονται από απλούς ανθρώπους ή από ανεμογέννητους προλάτες πρωτοπόρους. Φτάνει αυτές οι σπίθες να ανάψουν φωτιές, για να καεί τούτο το σάπιο καθεστώς, τούτη η παπανδρεοποιημένη χολέρα. Αν εμείς οι ξεπαρμένοι «κονταροχτυπιόμαστε» μέσα στης πένας τη χλομάδα κι είμαστε ανίκανοι ν’ ανάψουμε μια σπίθα στου καλυβιού μας τη γωνιά, ας αφήσουμε τουλάχιστον κάποιες περήφανες ψυχές να κάνουν αυτό που νομίζουν καλύτερα. Ας μην σηκώνουμε αμάχες κι ας μην πετάμε ανέσπλαγχνες κορώνες, όταν κάποιο κίνημα είναι ακόμη στα σπάργανα και δεν έχει δείξει το πρόσωπό του. Εκτός κι αν η μικρόνοιά μας ενοχλήθηκε, όταν ο Μίκης κάλεσε επίσημα τους Ανεξάρτητους πολίτες σε ΑΝΥΠΑΚΟΗ – ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, σε κυβερνητικά ή μη σχέδια, που Ηθικά, Εθνικά, Δημοκρατικά, Ιστορικά, κατατείνουν στην υποτέλεια του Ελληνισμού.

Όμως, παρά το αλυσόδεμα, παρά τα μύρια δεινά που μας σωρεύουν, τούτος ο βράχος, που λέγεται Ελλάδα, εκπέμπει την κραυγή του. Και οι κραυγές του Μίκη, και οι κραυγές χιλιάδων αγωνιστών, όποιου χρώματος και νάναι, σε πείσμα κάθε ψωροκύβερνου, σε πείσμα κάθε καθεστωτικού βαρδιάνου, κάποια στιγμή θα ενωθούν, κάποια στιγμή στον άνεμο θα ανεβούν, για ν’ ακουστούν, να πιάσουν τόπο. Γιατί «κι ένας που έχει μυαλό νήπιου καταλαβαίνει, πως τώρα η Ελλάδα στην άκρα του άπατου γκρεμού κοντοζυγώνει»****

* Νίκος Εγγονόπουλος
** Οδυσσέας Ελύτης, «Το Άξιον Εστί»
*** Νίκος Εγγονόπουλος
****Όμηρος (Η, 379-482) , παράφραση.

ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ- ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΜΙΚΗ

ΑΡΝΗΣΗ: ΣΕΦΕΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

ΠΛΑΤΕΙΑ - Άμεση Δημοκρατία (Real Democracy)