Share |

Θεέ του ουρανού και του παντός,

αυτείν’ οι γραμματισμένοι,

αυτείν’ οι πολιτισμένοι,

έκαμαν και κάνουν αυτά τα λάθη…

Στρατηγός ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ


Expedia

Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017

Κ. Τσιαντής- Ενα σχόλιο στη διάλεξη του Θ. ΤΑΣΙΟΥ: ΗΘΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΔΩhttp://www.ithesis.gr/politikh/o-th-tassios-anadikniete-os-sinidisi-tou-ethnous/

ΣΧΟΛΙΟ :
Οι θέσεις του αξιότιμου και αγαπητού μας κ. Θ. Τάσιου στη διάλεξη ΗΘΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, στηρίζονται στην ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ της ΠΑΙΔΕΙΑΣ, η οποία όμως δεν πληρούται. Και είναι ειρωνεία, ενώ διδασκόμαστε τους νόμους που διέπουν τα φυσικά όντα και φαινόμενα,  να μη διδασκόμαστε ως πολίτες την ΤΕΧΝΟΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ που διέπει τη ζωή μας και την οποία κυβερνά κατά τον Αριστοτέλη η ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Ποιά τεχνοεπιστήμη; Εννοώ απλά: το πάρε-δώσε μεταξύ ατόμων, εθνών και  οικουμένης, που στηρίζεται: 1) στην εργασία και  δημιουργικότητα (στα έργα της χειρός και συνάμα στην τεχνικοεπιστημονική παραγωγή καινοτομιών και προϊόντων)- στην Παραγωγή και  την Προσφορά αγαθών, 2) στην ύπαρξη βιοτικών (ή μη) αναγκών και προθέσεων που ζητούν ικανοποίηση- στη Ζήτηση, και 3) στις επενδύσεις και το κέρδος. 

Τα ανωτέρω είναι συστατικά δομικά στοιχεία της ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ  (ύψους  $ 70 τρις παγκοσμίως σήμερα), η οποία όμως   έχει πλέον ξεπεραστεί από την τρέχουσα χρηματοπιστωτική οικονομία, η οποία με την ΕΓΚΡΙΣΗ/ΕΥΛΟΓΙΑ της Πολιτικής έχει ανοίξει το χώρο της ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ύψους $ 700 τουλάχιστον τρις),  όπου κυριαρχούν η κερδοσκοπία,  ο τζόγος,  η επιστήμη των πιθανοτήτων, οι "οίκοι αξιολόγησης'', το ειδησιογραφικό κομενταριάτο, η διαφθορά και ο βρώμικος τοξικός παρασιτισμός. Συνέπεια  όλων αυτών: η ΚΡΑΤΟΥΣΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ να έχει χάσει τον έλεχο και να έχει καταστεί έρμαιο της ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.
Πώς να υπάρξει επομένως υπό αυτές τις συνθήκες  η σχέση ΗΘΟΥΣ και ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ; Βεβαίως το κακό μπορεί να περιορίζεται όταν  εκλείπει η διαφθορά και  όπου η κοινωνία  έχει αυξημένη  αντίληψη περί δικαίου (όπως ισχυρίζεται η έρευνα της Διεθνούς Τράπεζας). Αλλά, επανερχόμαστε,  μπορεί να διαθέτει τέτοια αντίληψη περί δικαίου μια κοινωνία, όταν  η γενική της παιδεία  δεν επικεντρώνεται στον πολίτη; Οταν το ζήτημα ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ λείπει σκοπίμως από το ωρολόγιο πρόγραμμα; 'Οταν ούτε στα πανεπιστημιακά μη οικονομικά τμήματα  δεν υπάρχει, αλλά ούτε ακόμη στα μεταπτυχικά! και χρειάζεται ν' ασπρίσουν τα μαλλιά μας και να μας βρουν οι συμφορές για ν' αντιληφθούμε από μόνοι μας τί συμβαίνει; 

Να λοιπόν που η ευθύνη- λόγω μετανάστευσης της πολιτικής- μεταφέρεται μοιραίως στην πνευματική ηγεσία και το πανεπιστημιακό κατεστημένο της χώρας.  Επειδή το όποιο ηθικό δίλημμα για να τεθεί χρειάζεται μια στέρεη κοινά αποδεκτή βάση-αλήθεια. Χωρίς αυτή δε μπορούν- εκτός κατά θείαν χάριν- να διαμορφωθούν υπεύθυνοι πολίτες και πολιτικοί. Για φανταστείτε να υπήρχε αυτή η βάση και να είχαμε, λόγου χάριν,  συνδικαλιστές να ενδιαφέρονται για την πρόοδο και βιωσιμότητα της επιχείρησης και επιχειρηματίες να επιστρέφουν μεγάλο μέρος των κερδών τους στους εργαζόμενους!  Αυτό το απλό παράδειγμα ίσως και να μην είναι τόσο απλό. Ϊσως να είναι το δομικό fractal του αναζητούμενου οικονομικοπαραγωγικού σχήματος. Ξέρετε κάποιο άλλο καλύτερο?


Αλλά αντ’ αυτού τί έχουμε? Κόμματα! που κοιτάνε πώς θα υπονομεύσει το ένα το άλλο, πώς θα πέσει το ένα από την εξουσία για ν’ ανέβει το άλλο. Κόμματα, που πέραν αυτού, δεν διστάζουν να γίνουν μέρος σ’ ένα στο τοξικό  ουράνιο τόξο  εξαπατώντας και προδίδοντας το λαό, με την απόκρυψη της αλήθεας (όπως αναφέρατε για το συνταξιοδοτικό)  αλλά και με το εφιαλτική απόσταση μεταξύ υποσχέσων και πεπραγμένων. Λοιπόν;  

Ας φωνάξουμε πρώτα τον Αίολο να φυσήξει δυνατά να ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο και ν' αντιληφθούν όλοι οι πολίτες  πού ζούμε: ΣΕ ΠΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ! Δεν είμαστε πολίτες, αλλά κατά περίσταση ψηφοφόροι κακής ποιότητας  προϊόντων ανταγωνιζόμενων  κομματικών εταιρειών. Λοιπόν:  Ας διεκδικήσουμε πρώτα να γίνουμε πολίτες, να φτιάξουμε Δημοκρατία  και τα άλλα βρίσκονται!  Πληρούνται  γι' αυτό όλες τις προϋποθέσεις! 

Κώστας Τσιαντής 
11.12.2017

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ

Η «ΣΠΙΘΑ» άναψε για τη Νέα Ελλάδα
Ο Μίκης Θεοδωράκης, στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη, άναψε χθες (1 Δεκεμβρίου 2010) τη «ΣΠΙΘΑ» του ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΟΥΡΓΟΥ ΠΥΡΟΣ για ΤΗ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ.
Κώστας Τσιαντής


«…ανέστιος ειν’, που χαίρεται αν ξεσπάσει
ανάμεσα σε φίλους και δικούς ξέφρενη αμάχη.»
Όμηρος (Ι, 63-64)


Του Ηλία Σιαμέλου (Από antibaro 7/12/2010)

Όντας περαστικός, είπα, το βλέφαρό μου για λίγο ν’ ακουμπήσω στου διαδικτύου τις φιλικές ιστοσελίδες! Να δω τα εκθέματα της σκέψης των πολλών, ν’ ακούσω τις ιαχές τους. Όμως άλλα είδαν τα μάτια μου στο θαμποχάρακτο κατώφλι τους. Ο ένας κρατάει την πύρινη ρομφαία, ο άλλος κοντάρια και παλούκια και πιο πέρα ο φίλος τρίβει την τσακμακόπετρά του, εκεί απόκοντα, στις νοτισμένες αναφλέξεις του συστήματος.
-Ω, είπα, ω θεληματάρικα παιδιά, που παίζετε κρυφτό, στα πιο ρηχά σοκάκια ενός εξωνημένου καθεστώτος. Κύματα, κύματα έρχονται τα λόγια σας με θόρυβο και φεύγουν. Δεν έχουν φτερά, δεν έχουν μέσα τους τούς ήχους των πονεμένων.
Μόνο να, κατηγόριες, κατηγόριες, και λόγια επικριτικά από ανθρώπους που εμφανίζονται σαν οι μοναδικοί κάτοχοι της αλήθειας. Κι όλα αυτά, τούτη τη μαύρη ώρα της γενικευμένης υπνογένειας! Δε μπορεί, είπα, κάπου θα υπάρχει η συζυγία των ψυχών, κάπου το πάρτι της στενοποριάς θα πάρει τέλος.
Μα τι θέλω να πω; Για ποιο πράγμα τόση ώρα τσαμπουνάω; Ναι, ναι, μα για του λύκου το χιονισμένο πέρασμα μιλάω ! Μια κίνηση έκανε ο Μίκης Θεοδωράκης και πέσανε όλοι πάνω του για να τον φάνε. Και δε ρίχτηκαν πάνω του οι οχτροί, δεν όρμησε πάνω του της Νέας Τάξης η αρμάδα. Όρμησε το ίδιο το περιοδικό «Ρεσάλτο»! Όρμησε το μετερίζι εκείνο που στις σελίδες του την άστεγη ψυχή μας τόσα χρόνια είχαμε αποθέσει!

Είμαι στο Κοιμητήριο, δίπλα στον τάφο της γυναίκας μου. «Ερευνώ πέρα τον ορίζοντα και, σκύβοντας προσπαθώ με τα δάχτυλα να καθαρίσω την πλάκα του τάφου νάρθει ν’ ακουμπήσει η σελήνη…»*. Ναι, εκείνη μου το έλεγε: Πρόσεχε, πρόσεχε τον κόσμο μας. Πρόσεχε τους ανθρώπους, ενώ μου απάγγελνε με δάκρυα τους στίχους του αγαπημένου της ποιητή : «Αυτός αυτός ο κόσμος /ο ίδιος κόσμος είναι… Στη χάση του θυμητικού / στο έβγα των ονείρων … Αυτός ο ίδιος κόσμος / αυτός ο κόσμος είναι. Κύμβαλο κύμβαλο / και μάταιο γέλιο μακρινό!»…**
Σκέφτομαι, σκέφτομαι κι άκρη δε βρίσκω. «Τελικά αυτή η άμυνα που θα μας πάει, σαν μας μισήσουνε κι’ οι λυγαριές;»** *

Ναι, στο τέλος θα μισήσουμε τον ίδιο μας το εαυτό ή θα τρελαθούμε. Δε γίνεται τη μια μέρα να βάζεις στο εξώφυλλο του «Ρεσάλτο» τη φωτογραφία του Μίκη και την άλλη βάναυσα να τον λοιδορείς. Δε γίνεται τη μια μέρα να ελπίζεις στο φως και την άλλη να γουρουνοδένεσαι με το σκοτάδι. Δε γίνεται τη μια μέρα να προβάλλεις τις απόψεις του και την άλλη να τον ταυτίζεις με τη …Ντόρα!
Είναι αυτή η θαμπούρα απ’ την κακοσυφοριασμένη αιθάλη της Αθήνας που επηρεάζει ανθρώπους και αισθήματα; Είναι η πωρωμένη σκιά του Στάλιν που κατευθύνει ακόμη και σήμερα την εγκληματική παραλυσία των όντων;

Δεν έχω πρόθεση να ενταχτώ στο κίνημα του Θεοδωράκη. Όμως δε μπορώ να πω ότι δε χαίρομαι, όταν ακούω να ξεπετάγονται σπίθες μέσα από τα σπλάχνα της κοινωνίας, είτε αυτές προέρχονται από απλούς ανθρώπους ή από ανεμογέννητους προλάτες πρωτοπόρους. Φτάνει αυτές οι σπίθες να ανάψουν φωτιές, για να καεί τούτο το σάπιο καθεστώς, τούτη η παπανδρεοποιημένη χολέρα. Αν εμείς οι ξεπαρμένοι «κονταροχτυπιόμαστε» μέσα στης πένας τη χλομάδα κι είμαστε ανίκανοι ν’ ανάψουμε μια σπίθα στου καλυβιού μας τη γωνιά, ας αφήσουμε τουλάχιστον κάποιες περήφανες ψυχές να κάνουν αυτό που νομίζουν καλύτερα. Ας μην σηκώνουμε αμάχες κι ας μην πετάμε ανέσπλαγχνες κορώνες, όταν κάποιο κίνημα είναι ακόμη στα σπάργανα και δεν έχει δείξει το πρόσωπό του. Εκτός κι αν η μικρόνοιά μας ενοχλήθηκε, όταν ο Μίκης κάλεσε επίσημα τους Ανεξάρτητους πολίτες σε ΑΝΥΠΑΚΟΗ – ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, σε κυβερνητικά ή μη σχέδια, που Ηθικά, Εθνικά, Δημοκρατικά, Ιστορικά, κατατείνουν στην υποτέλεια του Ελληνισμού.

Όμως, παρά το αλυσόδεμα, παρά τα μύρια δεινά που μας σωρεύουν, τούτος ο βράχος, που λέγεται Ελλάδα, εκπέμπει την κραυγή του. Και οι κραυγές του Μίκη, και οι κραυγές χιλιάδων αγωνιστών, όποιου χρώματος και νάναι, σε πείσμα κάθε ψωροκύβερνου, σε πείσμα κάθε καθεστωτικού βαρδιάνου, κάποια στιγμή θα ενωθούν, κάποια στιγμή στον άνεμο θα ανεβούν, για ν’ ακουστούν, να πιάσουν τόπο. Γιατί «κι ένας που έχει μυαλό νήπιου καταλαβαίνει, πως τώρα η Ελλάδα στην άκρα του άπατου γκρεμού κοντοζυγώνει»****

* Νίκος Εγγονόπουλος
** Οδυσσέας Ελύτης, «Το Άξιον Εστί»
*** Νίκος Εγγονόπουλος
****Όμηρος (Η, 379-482) , παράφραση.

ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ- ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΜΙΚΗ

ΑΡΝΗΣΗ: ΣΕΦΕΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

ΠΛΑΤΕΙΑ - Άμεση Δημοκρατία (Real Democracy)