Share |

Θεέ του ουρανού και του παντός,

αυτείν’ οι γραμματισμένοι,

αυτείν’ οι πολιτισμένοι,

έκαμαν και κάνουν αυτά τα λάθη…

Στρατηγός ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ


Expedia

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Κώστας Τσιαντής: ΣΧΟΛΙΟ- ΤΟ ΓΕΝΗΜΈΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΙΗΜΈΝΟ (με αφορμή το "Ο Έρωτας, το σεξ και τα φύλα.''.του Λ. Πανούση)

ΤΟ ΓΕΝΝΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΙΗΜΕΝΟ 
(με αφορμή το ενδιαφέρον άρθρο  "Ο Έρωτας, το σεξ και τα φύλα.''.του Λ. Πανούση, 
http://panusis.blogspot.gr/2014/09/blog-post_18.html).


1..Η «ΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ», οδηγητικό δόγμα της απελευθέρωσής του, έχει νόημα όταν διατηρεί το «κατά φύσιν» περιεχόμενό της (το τι ήτανε να είναι) η οντότητα «ΑΝΘΡΩΠΟΣ» στην ιστορική της ανέλιξη. Διαφέρουν οι άνθρωποι στις ερωτικές και άλλες επιλογές τους κι αυτό είναι απόλυτα σεβαστό. Δεν μπορεί όμως να γίνεται με κανένα τρόπο ανεκτή η παιδεραστία (η σεξουαλική παραπλάνηση και κακοποίηση ανηλίκων), όπου πρέπει να επεμβαίνει άμεσα ο εισαγγελέας. 
2.ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ ΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ και ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΣ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΌΣ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ. Για να υπάρξει η ιστορική σφαίρα του ανθρώπου (γνώση, τέχνη, τεχνική, πολιτική, πολιτισμός) πρέπει να υπάρχει «πόλις-ανθρωπότηταα» η οποία να εξασφαλίζει τη φυσική συνέχεια και διαιώνιση των χαρακτηριστικών του γένους «άνθρωπος». Η διαφοροποίηση συνεπώς των ερωτικών επιλογών (ετερόφυλα- ομόφυλα ζευγάρια) δεν μπορεί να οδηγεί στην αυτο-αφανισμό του ανθρώπου (να υπερβαίνει τουλάχιστον ποσοστιαία ένα κάποιο όριο).
3. Η αναγκαιότητα επιβίωσης του ανθρώπινου είδους δεν είναι νοητό να αντισταθμιστεί με κάποιον «τεχνητό άνθρωπο»- με ένα ζόμπι, του οποίου κρατούμε τον κώδικα ελέγχου! 
Δεν είναι λογικό συνεπώς η ατομική σεξουαλική ιδιαιτερότητα (ο σεξουαλικός αυτοπροσδιορισμός) ενός περιορισμένου ποσοστού ανθρώπων να επιδιώκει να αποτελέσει την κυρίαρχη κοινωνική ηθική αντίληψη, παρά μόνο ως προς το σεβασμό- σε κάθε κοινωνικοπολιτική διάσταση- της ατομικής ιδιαιτερότητας.
4. Είναι άξιο προσοχής ότι όλα αυτά μας οδηγούν σήμερα επιτακτικά απέναντι στο ζήτημα της σχέσης «γένεσης» και «ποίησης» (ιστορικής δημιουργίας). Μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς, ότι προς χάριν των κερδών τους οι κυρίαρχες ολιγαρχικές ελίτ θέλουν (πλην των άλλων) να διευρύνουν την οικονομική «αγορά» αντικαθιστώντας το «γεννημένο» με το «ποιημένο». Αλλά φαντάζομαι πώς έχουμε πεισθεί πλέον ότι με την ασύμμετρη ποίησή τους/την ιστορία τους (τον μανιακό καπιταλισμό) έχουν καταστρέψει/καταστρέφουν τον πλανήτη και τον ανθρώπινο πολιτισμό, έτσι που αντί να βλέπουμε τη ζωή ν’ ανθίζει- με όσα όλοι εμείς οι ίδιοι δημιουργήσαμε με την εργασία μας-, βλέπουμε μπροστά μας την καταστροφικές συνέπειες της εξουσιομανίας τους, της απληστίας και της αφροσύνης τους

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ

Η «ΣΠΙΘΑ» άναψε για τη Νέα Ελλάδα
Ο Μίκης Θεοδωράκης, στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη, άναψε χθες (1 Δεκεμβρίου 2010) τη «ΣΠΙΘΑ» του ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΟΥΡΓΟΥ ΠΥΡΟΣ για ΤΗ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ.
Κώστας Τσιαντής


«…ανέστιος ειν’, που χαίρεται αν ξεσπάσει
ανάμεσα σε φίλους και δικούς ξέφρενη αμάχη.»
Όμηρος (Ι, 63-64)


Του Ηλία Σιαμέλου (Από antibaro 7/12/2010)

Όντας περαστικός, είπα, το βλέφαρό μου για λίγο ν’ ακουμπήσω στου διαδικτύου τις φιλικές ιστοσελίδες! Να δω τα εκθέματα της σκέψης των πολλών, ν’ ακούσω τις ιαχές τους. Όμως άλλα είδαν τα μάτια μου στο θαμποχάρακτο κατώφλι τους. Ο ένας κρατάει την πύρινη ρομφαία, ο άλλος κοντάρια και παλούκια και πιο πέρα ο φίλος τρίβει την τσακμακόπετρά του, εκεί απόκοντα, στις νοτισμένες αναφλέξεις του συστήματος.
-Ω, είπα, ω θεληματάρικα παιδιά, που παίζετε κρυφτό, στα πιο ρηχά σοκάκια ενός εξωνημένου καθεστώτος. Κύματα, κύματα έρχονται τα λόγια σας με θόρυβο και φεύγουν. Δεν έχουν φτερά, δεν έχουν μέσα τους τούς ήχους των πονεμένων.
Μόνο να, κατηγόριες, κατηγόριες, και λόγια επικριτικά από ανθρώπους που εμφανίζονται σαν οι μοναδικοί κάτοχοι της αλήθειας. Κι όλα αυτά, τούτη τη μαύρη ώρα της γενικευμένης υπνογένειας! Δε μπορεί, είπα, κάπου θα υπάρχει η συζυγία των ψυχών, κάπου το πάρτι της στενοποριάς θα πάρει τέλος.
Μα τι θέλω να πω; Για ποιο πράγμα τόση ώρα τσαμπουνάω; Ναι, ναι, μα για του λύκου το χιονισμένο πέρασμα μιλάω ! Μια κίνηση έκανε ο Μίκης Θεοδωράκης και πέσανε όλοι πάνω του για να τον φάνε. Και δε ρίχτηκαν πάνω του οι οχτροί, δεν όρμησε πάνω του της Νέας Τάξης η αρμάδα. Όρμησε το ίδιο το περιοδικό «Ρεσάλτο»! Όρμησε το μετερίζι εκείνο που στις σελίδες του την άστεγη ψυχή μας τόσα χρόνια είχαμε αποθέσει!

Είμαι στο Κοιμητήριο, δίπλα στον τάφο της γυναίκας μου. «Ερευνώ πέρα τον ορίζοντα και, σκύβοντας προσπαθώ με τα δάχτυλα να καθαρίσω την πλάκα του τάφου νάρθει ν’ ακουμπήσει η σελήνη…»*. Ναι, εκείνη μου το έλεγε: Πρόσεχε, πρόσεχε τον κόσμο μας. Πρόσεχε τους ανθρώπους, ενώ μου απάγγελνε με δάκρυα τους στίχους του αγαπημένου της ποιητή : «Αυτός αυτός ο κόσμος /ο ίδιος κόσμος είναι… Στη χάση του θυμητικού / στο έβγα των ονείρων … Αυτός ο ίδιος κόσμος / αυτός ο κόσμος είναι. Κύμβαλο κύμβαλο / και μάταιο γέλιο μακρινό!»…**
Σκέφτομαι, σκέφτομαι κι άκρη δε βρίσκω. «Τελικά αυτή η άμυνα που θα μας πάει, σαν μας μισήσουνε κι’ οι λυγαριές;»** *

Ναι, στο τέλος θα μισήσουμε τον ίδιο μας το εαυτό ή θα τρελαθούμε. Δε γίνεται τη μια μέρα να βάζεις στο εξώφυλλο του «Ρεσάλτο» τη φωτογραφία του Μίκη και την άλλη βάναυσα να τον λοιδορείς. Δε γίνεται τη μια μέρα να ελπίζεις στο φως και την άλλη να γουρουνοδένεσαι με το σκοτάδι. Δε γίνεται τη μια μέρα να προβάλλεις τις απόψεις του και την άλλη να τον ταυτίζεις με τη …Ντόρα!
Είναι αυτή η θαμπούρα απ’ την κακοσυφοριασμένη αιθάλη της Αθήνας που επηρεάζει ανθρώπους και αισθήματα; Είναι η πωρωμένη σκιά του Στάλιν που κατευθύνει ακόμη και σήμερα την εγκληματική παραλυσία των όντων;

Δεν έχω πρόθεση να ενταχτώ στο κίνημα του Θεοδωράκη. Όμως δε μπορώ να πω ότι δε χαίρομαι, όταν ακούω να ξεπετάγονται σπίθες μέσα από τα σπλάχνα της κοινωνίας, είτε αυτές προέρχονται από απλούς ανθρώπους ή από ανεμογέννητους προλάτες πρωτοπόρους. Φτάνει αυτές οι σπίθες να ανάψουν φωτιές, για να καεί τούτο το σάπιο καθεστώς, τούτη η παπανδρεοποιημένη χολέρα. Αν εμείς οι ξεπαρμένοι «κονταροχτυπιόμαστε» μέσα στης πένας τη χλομάδα κι είμαστε ανίκανοι ν’ ανάψουμε μια σπίθα στου καλυβιού μας τη γωνιά, ας αφήσουμε τουλάχιστον κάποιες περήφανες ψυχές να κάνουν αυτό που νομίζουν καλύτερα. Ας μην σηκώνουμε αμάχες κι ας μην πετάμε ανέσπλαγχνες κορώνες, όταν κάποιο κίνημα είναι ακόμη στα σπάργανα και δεν έχει δείξει το πρόσωπό του. Εκτός κι αν η μικρόνοιά μας ενοχλήθηκε, όταν ο Μίκης κάλεσε επίσημα τους Ανεξάρτητους πολίτες σε ΑΝΥΠΑΚΟΗ – ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, σε κυβερνητικά ή μη σχέδια, που Ηθικά, Εθνικά, Δημοκρατικά, Ιστορικά, κατατείνουν στην υποτέλεια του Ελληνισμού.

Όμως, παρά το αλυσόδεμα, παρά τα μύρια δεινά που μας σωρεύουν, τούτος ο βράχος, που λέγεται Ελλάδα, εκπέμπει την κραυγή του. Και οι κραυγές του Μίκη, και οι κραυγές χιλιάδων αγωνιστών, όποιου χρώματος και νάναι, σε πείσμα κάθε ψωροκύβερνου, σε πείσμα κάθε καθεστωτικού βαρδιάνου, κάποια στιγμή θα ενωθούν, κάποια στιγμή στον άνεμο θα ανεβούν, για ν’ ακουστούν, να πιάσουν τόπο. Γιατί «κι ένας που έχει μυαλό νήπιου καταλαβαίνει, πως τώρα η Ελλάδα στην άκρα του άπατου γκρεμού κοντοζυγώνει»****

* Νίκος Εγγονόπουλος
** Οδυσσέας Ελύτης, «Το Άξιον Εστί»
*** Νίκος Εγγονόπουλος
****Όμηρος (Η, 379-482) , παράφραση.

ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ- ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΜΙΚΗ

ΑΡΝΗΣΗ: ΣΕΦΕΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

ΠΛΑΤΕΙΑ - Άμεση Δημοκρατία (Real Democracy)