Share |

Θεέ του ουρανού και του παντός,

αυτείν’ οι γραμματισμένοι,

αυτείν’ οι πολιτισμένοι,

έκαμαν και κάνουν αυτά τα λάθη…

Στρατηγός ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ


Expedia

Τετάρτη 1 Μαΐου 2024

Ηλίας Σταμπολιάδης: Οι ποινές για το Μάτι ή συναισθηματικός αλληθωρισμός


Με την έκδοση της δικαστικής απόφασης για την τραγωδία στο Μάτι, όπου βρήκαν φρικτό θάνατο 104 άνθρωποι, πολλοί άλλοι υπέφεραν με οδυνηρά εγκαύματα και ψυχικά τραύματα ενώ πολλές περιουσίες χάθηκαν, οι επιζώντες τραυματίες, οι συγγενείς των θυμάτων, η κοινή γνώμη και η αντιπολίτευση έσπευσαν να διαμαρτυρηθούν ότι οι εξαγγελθείσες ποινές ήταν κατώτερες από τον βαθμό της ενοχής των ενόχων ενώ άλλοι εξ αυτών αθωώθηκαν.

Από το ιστορικό της πυρκαγιάς μαθαίνουμε ότι αυτή ξεκίνησε στο Νταού Πεντέλης, στην αυλή ενός 65χρονου για να κάψει χόρτα στην αυλή του, κατέβηκε την πλαγιά του Πεντελικού όρους ξεπέρασε την λεωφόρο Μαραθώνος και κατέληξε στην θάλασσα καίγοντας ότι υπήρχε στο διάβα της δένδρα, θάμνους, σπίτια που κρύβονταν μέσα σε αυτά, φράχτες οικοπέδων που έφραζαν την πρόσβαση προς την ακτή, αυτοκίνητα που οδηγήθηκαν από την λεωφόρο Μαραθώνος σε οδικό αδιέξοδο και κυρίως ανθρώπους και ζώα που εγκλωβίστηκαν.

Όπως δείχνουν τα πράγματα για το θανατηφόρο συμβάν, που τώρα χαρακτηρίζεται σαν φονικό, δεν υπήρχε ηθικός αυτουργός ούτε ενσυνείδητος εκτελεστής του φονικού αλλά υπεύθυνοι φέρονται μία παράβαση του νόμου από έναν αμελή άνθρωπο που έβαλε φωτιά για να καθαρίσει την αυλή του Ιούλιο μήνα, οι υπάρχοντες άνεμοι, η δασώδης με πεύκα περιοχή, που κατά παράβαση των πολεοδομικών κανόνων επεκτείνετο σε πολεοδομικό συγκρότημα, η υπάρχουσα δόμηση που επέτρεψε την συνεχή περίφραξη των οικοπέδων μην αφήνοντας πρόσβαση στην παραλία, η οδική χάραξη που λόγω κακού σχεδιασμού και στενότητας των δρόμων δημιούργησε αδιέξοδα κατά την εκτροπή της κυκλοφορίας της πολυσύχναστης λεωφόρου Μαραθώνος, η σχεδόν σύγχρονη πυρκαγιά στην Κινέτα και βεβαίως η ανικανότητα συντονισμού της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας που το κομματικό κράτος πάντοτε επανδρώνει με κριτήρια διορισμού σαν αυτά που ανέδειξαν τον σταθμάρχη της Λάρισας. Να μην παραλείψουμε την παρουσία του τότε πρωθυπουργού στο κέντρο ελέγχου που συντόνιζε τις ενέργειες στο κέντρο ελέγχου ως ειδικός στο σκίσιμο των μνημονίων και της διαστροφής των δημοψηφισμάτων που στέρησαν στο κράτος την δυνατότητα προμήθειας του κατάλληλου εξοπλισμού κατάσβεσης και συγχρόνως απασχολούσε τους αρμόδιους να κάνουν τα λιγοστά που μπορούσαν.

Σήμερα καταγγέλλεται η Δικαιοσύνη για την ελαφρότητα των ποινών που επεβλήθησαν στους ενόχους και την αθώωση πολλών εκ των κατηγορουμένων ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι οι δικαστές κρίνουν με βάση του νόμους που δεν ψηφίζουν αυτοί αλλά οι εκάστοτε κομματο-υπακούουσες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες όπως αυτή του άλλαξε τον ποινικό κώδικα μετά την πυρκαγιά και λίγο πριν λήξει ο χρόνος της θητείας της.

Όπως και να έχει το πράγμα περί αντιστοιχίας των ποινών στις αναλογούσες ευθύνες οι νεκροί και οι τραυματίες δεν πρόκειται να δικαιωθούν με την εκδίκηση έναντι των κατηγορουμένων, κριθέντων ενόχων ή μη, την στιγμή μάλιστα που όλοι κατηγορούνται για ανθρωποκτονία όχι εκ προθέσεως αλλά εξ αμελείας. Αυτό που κατά την δική μου γνώμη θα δικαίωνε την μνήμη των αδικοχαμένων νεκρών είναι η αλλαγή νοοτροπίας των ανθρώπων περί ασφαλούς συνύπαρξης με την φύση αλλά και μεταξύ τους και κυρίως η αλλαγή

νοοτροπίας αυτών που εκλέγονται να θεσμοθετούν και να αναλαμβάνουν θέσεις στην διαχείριση των κοινών.

Αδιαμφισβήτητα ένοχοι είναι :

· O 65χρονος που παρά την ηλικία του και τις μειωμένες προσωπικές του δυνατότητες ξεκίνησε την φωτιά στην αυλή του και προκάλεσε τους θανάτους εξ αμελείας,

· Oι αρμόδιοι της πολεοδομίας που δίνουν τις άδειες και επιβλέπουν την τήρηση των κανόνων κατασκευής των κτιρίων,

· Τα Δημοτικά Συμβούλια που επιβάλουν στις πολεοδομίες τους όρους δόμησης,

· Η ιεροποίηση των δένδρων και μάλιστα κωνοφόρων εντός οικισμών που έχει προκαλέσει η προπαγάνδα της πράσινης παρΑΛΟΓΙΑΣ,

· Η παράνομη δόμηση πριν από την δημιουργία πολεοδομικού σχεδίου,

· Η στενότης των δρόμων και η ανυπαρξία διαδρόμων μεταξύ των περιφράξεων των οικοπέδων χάρη στην εξοικονόμηση χώρου για τους οικοπεδούχους, πολλοί εκ των οποίων συμμετείχαν ή και συμμετέχουν στα Δημοτικά Συμβούλια,

· Οι διαχρονικά εκλεγμένοι άρχοντες Νομάρχες και Βουλευτές που θέλουν να είναι ευάρεστοι στους συντοπίτες τους,

· Τα διαχρονικά εκλεγμένα κυβερνητικά κόμματα που δημιουργούν νόμους όπως αυτοί του συντελεστή κάλυψης και δόμησης που έχουν και την δυνατότητα επιβάρυνσης μίας αστικής δομής εις βάρος μίας άλλης με την εξευτελιστική ρύθμιση της μεταφοράς τους.

· Η επικρατούσα αναξιοκρατία κατά την επιλογή ικανών προσώπων στην διαχείριση οργανισμών και υπηρεσιών που είναι εμφανής με την εναλλαγή τους σε κάθε αλλαγή των κυβερνήσεων και τέλος,

· Η αδυναμία των βουλευτών να εκφράζουν προσωπική άποψη κατά την ψήφιση των νόμων διότι η μη συμμόρφωση τους με τη κομματική γραμμή συνεπάγεται το τέλος της πολιτικής τους σταδιοδρομίας. Αυτό μεταφράζεται σε έλλειψη Δημοκρατίας στην ίδια την χώρα που την εγέννησε.

Το να θεωρούμε ότι θα επιβληθεί το δίκαιο με την εκδίκηση κατά των κατηγορουμένων αυξάνοντας το μέγεθος των ποινών για αδικήματα που γίνονται εξ αμελείας ή ανικανότητας χειρισμού δύσκολων καταστάσεων, αντί να διορθώσουμε όλα τα αίτια που αναφέρθηκαν ανωτέρω ομοιάζουμε με τον αλλήθωρο που αλλού κοιτά και αλλού θέλει να πάει χωρίς να θέλω να δικαιώσω αυτούς που άλλαξαν τον ποινικό κώδικα μετά το φονικό ατύχημα και λίγο πριν την αποχώρηση τους από την εξουσία.

Ηλίας Σταμπολιάδης

Μηχανικός Μεταλλείων Μεταλλουργός

τ. Καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ

Η «ΣΠΙΘΑ» άναψε για τη Νέα Ελλάδα
Ο Μίκης Θεοδωράκης, στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη, άναψε χθες (1 Δεκεμβρίου 2010) τη «ΣΠΙΘΑ» του ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΟΥΡΓΟΥ ΠΥΡΟΣ για ΤΗ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ.
Κώστας Τσιαντής


«…ανέστιος ειν’, που χαίρεται αν ξεσπάσει
ανάμεσα σε φίλους και δικούς ξέφρενη αμάχη.»
Όμηρος (Ι, 63-64)


Του Ηλία Σιαμέλου (Από antibaro 7/12/2010)

Όντας περαστικός, είπα, το βλέφαρό μου για λίγο ν’ ακουμπήσω στου διαδικτύου τις φιλικές ιστοσελίδες! Να δω τα εκθέματα της σκέψης των πολλών, ν’ ακούσω τις ιαχές τους. Όμως άλλα είδαν τα μάτια μου στο θαμποχάρακτο κατώφλι τους. Ο ένας κρατάει την πύρινη ρομφαία, ο άλλος κοντάρια και παλούκια και πιο πέρα ο φίλος τρίβει την τσακμακόπετρά του, εκεί απόκοντα, στις νοτισμένες αναφλέξεις του συστήματος.
-Ω, είπα, ω θεληματάρικα παιδιά, που παίζετε κρυφτό, στα πιο ρηχά σοκάκια ενός εξωνημένου καθεστώτος. Κύματα, κύματα έρχονται τα λόγια σας με θόρυβο και φεύγουν. Δεν έχουν φτερά, δεν έχουν μέσα τους τούς ήχους των πονεμένων.
Μόνο να, κατηγόριες, κατηγόριες, και λόγια επικριτικά από ανθρώπους που εμφανίζονται σαν οι μοναδικοί κάτοχοι της αλήθειας. Κι όλα αυτά, τούτη τη μαύρη ώρα της γενικευμένης υπνογένειας! Δε μπορεί, είπα, κάπου θα υπάρχει η συζυγία των ψυχών, κάπου το πάρτι της στενοποριάς θα πάρει τέλος.
Μα τι θέλω να πω; Για ποιο πράγμα τόση ώρα τσαμπουνάω; Ναι, ναι, μα για του λύκου το χιονισμένο πέρασμα μιλάω ! Μια κίνηση έκανε ο Μίκης Θεοδωράκης και πέσανε όλοι πάνω του για να τον φάνε. Και δε ρίχτηκαν πάνω του οι οχτροί, δεν όρμησε πάνω του της Νέας Τάξης η αρμάδα. Όρμησε το ίδιο το περιοδικό «Ρεσάλτο»! Όρμησε το μετερίζι εκείνο που στις σελίδες του την άστεγη ψυχή μας τόσα χρόνια είχαμε αποθέσει!

Είμαι στο Κοιμητήριο, δίπλα στον τάφο της γυναίκας μου. «Ερευνώ πέρα τον ορίζοντα και, σκύβοντας προσπαθώ με τα δάχτυλα να καθαρίσω την πλάκα του τάφου νάρθει ν’ ακουμπήσει η σελήνη…»*. Ναι, εκείνη μου το έλεγε: Πρόσεχε, πρόσεχε τον κόσμο μας. Πρόσεχε τους ανθρώπους, ενώ μου απάγγελνε με δάκρυα τους στίχους του αγαπημένου της ποιητή : «Αυτός αυτός ο κόσμος /ο ίδιος κόσμος είναι… Στη χάση του θυμητικού / στο έβγα των ονείρων … Αυτός ο ίδιος κόσμος / αυτός ο κόσμος είναι. Κύμβαλο κύμβαλο / και μάταιο γέλιο μακρινό!»…**
Σκέφτομαι, σκέφτομαι κι άκρη δε βρίσκω. «Τελικά αυτή η άμυνα που θα μας πάει, σαν μας μισήσουνε κι’ οι λυγαριές;»** *

Ναι, στο τέλος θα μισήσουμε τον ίδιο μας το εαυτό ή θα τρελαθούμε. Δε γίνεται τη μια μέρα να βάζεις στο εξώφυλλο του «Ρεσάλτο» τη φωτογραφία του Μίκη και την άλλη βάναυσα να τον λοιδορείς. Δε γίνεται τη μια μέρα να ελπίζεις στο φως και την άλλη να γουρουνοδένεσαι με το σκοτάδι. Δε γίνεται τη μια μέρα να προβάλλεις τις απόψεις του και την άλλη να τον ταυτίζεις με τη …Ντόρα!
Είναι αυτή η θαμπούρα απ’ την κακοσυφοριασμένη αιθάλη της Αθήνας που επηρεάζει ανθρώπους και αισθήματα; Είναι η πωρωμένη σκιά του Στάλιν που κατευθύνει ακόμη και σήμερα την εγκληματική παραλυσία των όντων;

Δεν έχω πρόθεση να ενταχτώ στο κίνημα του Θεοδωράκη. Όμως δε μπορώ να πω ότι δε χαίρομαι, όταν ακούω να ξεπετάγονται σπίθες μέσα από τα σπλάχνα της κοινωνίας, είτε αυτές προέρχονται από απλούς ανθρώπους ή από ανεμογέννητους προλάτες πρωτοπόρους. Φτάνει αυτές οι σπίθες να ανάψουν φωτιές, για να καεί τούτο το σάπιο καθεστώς, τούτη η παπανδρεοποιημένη χολέρα. Αν εμείς οι ξεπαρμένοι «κονταροχτυπιόμαστε» μέσα στης πένας τη χλομάδα κι είμαστε ανίκανοι ν’ ανάψουμε μια σπίθα στου καλυβιού μας τη γωνιά, ας αφήσουμε τουλάχιστον κάποιες περήφανες ψυχές να κάνουν αυτό που νομίζουν καλύτερα. Ας μην σηκώνουμε αμάχες κι ας μην πετάμε ανέσπλαγχνες κορώνες, όταν κάποιο κίνημα είναι ακόμη στα σπάργανα και δεν έχει δείξει το πρόσωπό του. Εκτός κι αν η μικρόνοιά μας ενοχλήθηκε, όταν ο Μίκης κάλεσε επίσημα τους Ανεξάρτητους πολίτες σε ΑΝΥΠΑΚΟΗ – ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, σε κυβερνητικά ή μη σχέδια, που Ηθικά, Εθνικά, Δημοκρατικά, Ιστορικά, κατατείνουν στην υποτέλεια του Ελληνισμού.

Όμως, παρά το αλυσόδεμα, παρά τα μύρια δεινά που μας σωρεύουν, τούτος ο βράχος, που λέγεται Ελλάδα, εκπέμπει την κραυγή του. Και οι κραυγές του Μίκη, και οι κραυγές χιλιάδων αγωνιστών, όποιου χρώματος και νάναι, σε πείσμα κάθε ψωροκύβερνου, σε πείσμα κάθε καθεστωτικού βαρδιάνου, κάποια στιγμή θα ενωθούν, κάποια στιγμή στον άνεμο θα ανεβούν, για ν’ ακουστούν, να πιάσουν τόπο. Γιατί «κι ένας που έχει μυαλό νήπιου καταλαβαίνει, πως τώρα η Ελλάδα στην άκρα του άπατου γκρεμού κοντοζυγώνει»****

* Νίκος Εγγονόπουλος
** Οδυσσέας Ελύτης, «Το Άξιον Εστί»
*** Νίκος Εγγονόπουλος
****Όμηρος (Η, 379-482) , παράφραση.

ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ- ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΜΙΚΗ

ΑΡΝΗΣΗ: ΣΕΦΕΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

ΠΛΑΤΕΙΑ - Άμεση Δημοκρατία (Real Democracy)