Share |

Θεέ του ουρανού και του παντός,

αυτείν’ οι γραμματισμένοι,

αυτείν’ οι πολιτισμένοι,

έκαμαν και κάνουν αυτά τα λάθη…

Στρατηγός ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ


Expedia

Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου- ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ

ΦΩΤΟ--Η  ''Μαντόνα των Αιγών"

ΠΈΜΠΤΗ, 6 ΜΑΡΤΊΟΥ 2014

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ

Του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου

Με «χασάπη» παρομοίασε την τρόικα ένας Ισπανός ευρωβουλευτής. Τον ‘Ελληνα πρωθυπουργό ενεκάλεσε ένας Βρετανός ευρωβουλευτής, ο Φάραντζ, γιατί αποδέχτηκε την ξένη κατοχή της χώρας του, την κατάλυση της κυριαρχίας της. ‘Ενας πρώην Γερμανός καγκελλάριος, ο Χέλμουτ Σμίτ, υπερασπίστηκε επανειλημμένα την Ελλάδα, με τρόπο, πάθος και γνώση που δεν διέκρινε ‘Ελληνες πολιτικούς. ‘Ένα γεμάτο πάθος και ενσυναίσθηση ποίημα για την Ελλάδα και την Ευρώπη έγραψε ο μεγαλύτερος εν ζωή Γερμανός συγγραφέας, ο Γκίντερ Γκρας. Οι ‘Ελληνες που είναι;


Δεν μιλάμε ασφαλώς για τους μνημονιακούς, που θα μπορούσαν εξάλλου, ακόμα και εντός του «νεοφιλελεύθερου» μονόδρομου να μη φτάσουν στους εξωφρενικούς, πρωτοφανείς όρους των ελληνικών δανειακών συμβάσεων και μνημονίων. Μιλάμε ιδίως για τους αντιμνημονιακούς. Πήγαν οι βουλευτές της αριστεράς στο Συμβούλιο της Ευρώπης να ζητήσουν οργάνωση διεθνούς έρευνας για το Φαρμακονήσι και το πέτυχαν. ‘Ερευνα για τις οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες του Μνημονίου στην Ελλάδα γιατί δεν ζήτησαν επίσης να κάνει το Συμβούλιο; Πως θα ζητήσει αύριο μια κυβέρνηση της αριστεράς μια διακοπή των μνημονιακών πολιτικών, αν δεν έχει και πέντε διεθνή ραπόρτα να στηρίξουν τη θέση της; Μια ανακοίωση βρε αδερφέ για την γενοκτονία των Ελλήνων δεν μπορούσαν να βγάλουν τα «αντιπαγκοσμιοποιητικά» φόρουμ της Φλωρεντίας και της Τύνιδας, το AlterSummit της Αθήνας; Τι ακριβώς κάνουν οι πολυμελείς αντιπροσωπείες που πηγαίνουν σε αυτά τα φόρουμ;

Ανοίγω χτες το site του Κόμματος Ευρωπαϊκής Αριστεράς και τι βλέπω; Την πανευρωπαϊκή καμπάνια του ΚΕΑ για το δικαίωμα σε ελεύθερη και ασφαλή άμβλωση και εκκλήσεις για διακοπή των σφαγών στο Φαρμακονήσι. Οι ‘Ελληνες είμαστε παιδιά κατώτερου Θεού; Γιατί εδώ και τέσσερα χρόνια δεν έχει δημοσιευτεί σχεδόν τίποτα σε αυτή την ιστοσελίδα, για την απίστευτη βαρβαρότητα του εφαρμοζόμενου «προγράμματος διάσωσης» της Ελλάδας, για τις αυτοκτονίες, την ανεργία, τη διάλυση ενός κράτους-έθνους, ώστε να δημιουργηθεί ένα διεθνές κίνημα αλληλεγγύης; Πως ακριβώς ελπίζει ο ΣΥΡΙΖΑ να μπορέσει να αντέξει τις τρομακτικές πιέσεις που θα του ασκηθούν αύριο, αν δεν έχει από σήμερα κάνει τα πάντα για να συγκροτήσει ένα πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο κίνημα συμπαράστασης προς την Ελλάδα και τον ελληνικό λαό;

Αυτό δεν ισχύει μόνο για την Αριστερά. Γιατί δεν δρα ο Αρχιεπίσκοπος, γιατί δεν ενημερώνει τις Εκκλησίες όλου του κόσμου για την απίστευτη οικονομική και κοινωνική καταστροφή της χώρας μας; Διερωτώμαι καμιά φορά πως ακριβώς αντιλαμβάνονται αυτοί οι άνθρωποι, το σύνολο των πάσης φύσεων «ηγεσιών» μας τον ρόλο τους.

Ποτέ στην ελληνική ιστορία η χώρα δεν ήταν τόσο βαθειά και άμεσα εξαρτημένη από το διεθνές, ιδίως ευρωπαϊκό περιβάλλον της. Και ποτέ στην ιστορία της δεν το καταλάβαινε τόσο λίγο, δεν ήταν τόσο αφόρητα πρωτόγονη και επαρχιακή. Προ καιρού βρέθηκα σε μια δημόσια εκδήλωση όπου συζητήθηκε το «ελληνικό». ‘Ηταν ευρωβουλευτές από διάφορες χώρες και πολιτικές δυνάμεις, είπε ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του. Υπήρχαν και δύο εξ Ελλάδος μέλη του ευρωκοινοβουλίου. Το ένα δεν πήρε καν το λόγο, το άλλο κάτι ψέλλισε. Δεν μιλούσε άλλωστε και αγγλικά, πέντε χρόνια στις Βρυξέλλες δεν φιλοτιμήθηκε να τα μάθει, φαίνεται επικοινωνεί με τη γλώσσα των κωφάλαλων με τους συναδέλφους του στις Βρυξέλλες και το Στρασβούργο.

Η διεθνής εκπροσώπηση της χώρας είναι από πολλού χρόνου σε εξευτελιστική κατάσταση. Μια μέρα, ένας φίλος που εργάζεται σε οικονομικό Υπουργείο μου διηγήθηκε την εξής περίπτωση: «Μας φώναξε ο διευθυντής, γύρω στις 2, και μας είπε, γίνεται μια σύσκεψη στις Βρυξέλλες για το τάδε (πολύ σοβαρό) θέμα οικονομικής πολιτικής. ‘Εχετε καμια ιδέα τι να υποστηρίξουμε; ‘Εγινε μια μικρή, εκ του προχείρου συζήτηση, μεταξύ καφέ και ούζου για άλλους. Τελικά όμως δεν πήγε κανείς υπάλληλος γιατί ήταν τέλος του χρόνου και διαπίστωσαν ότι είχαν ήδη τελειώσει τα λεφτά των αποστολών». Μετά το 1982 και τα Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα, οι ελληνικές πολιτικές και κρατικές ελίτ σταμάτησαν να διαπραγματεύονται, άφησαν τα πράγματα ανενόχλητα στον αυτόματο πιλότο της ΕΟΚ και μετέπειτα ΕΕ και επικέντρωσαν την προσοχή τους στη λεηλασία της χώρας.

Προφανώς, η κατάσταση δεν θα βελτιωθεί τώρα με την εισαγωγή του σταυρού προτίμησης από τον Βενιζέλο για να λύσει τα προβλήματά του με τους 58. ‘Ηδη και πριν τη υιοθέτηση του σταυρού αρκετοί ευρωβουλευτές ήταν απίθανα σούργελα, αλλά η δυνατότητα διορισμού από τους αρχηγούς των κομμάτων επέτρεπε καμμιά φορά να πάει και κανένας σοβαρός άνθρωπος στην Ευρώπη. Τώρα, σε συνθήκες διαπλεκόμενης-αποβλακωτικής τηλεοπτικής δικτατορίας, με εκλογική περιφέρεια οκτώ εκατομμυρίων, ο σταυρός θα μεταφέρει την αρμοδιότητα διορισμού ευρωβουλευτών από τους αρχηγούς των κομμάτων στους καναλάρχες (ή εναλλακτικά τους Μαικήνες) και θα οδηγήσει στην αύξηση του αριθμού από μπασκετμπολίστες και μοντέλα (και ως ηθοποιοί δήθεν!) στην ευρωβουλή. Χώρα-σούργελο η Ελλάδα, λογικό είναι και να αντιπροσωπευόμαστε από σούργελα. Μόνο που αυτά συμβαίνουν όταν η συγκυρία που διερχόμεθα είναι η κρισιμότερη για την ύπαρξη του ελληνικού λαού.

Για να ξαναγυρίσουμε εκεί που αρχίσαμε. Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι πάρα πολύ άσχημη και πάρα πολύ κρίσιμη για να παραμένουμε όλοι μας τόσο λίγο σοβαροί. Η χώρα είναι ένα βήμα πριν από την άβυσσο. Πρέπει να δώσει μια πολύ σοβαρή μάχη και στο εσωτερικό και διεθνώς για να σωθεί. Οι πολίτες δεν είναι ανόητοι. ‘Εχουν ένστικτο και καταλαβαίνουν. Μόνο μια δύναμη που αγωνίζεται σοβαρά για αυτό που λέει ότι θέλει να πετύχει και κάνει όντως αυτά που ένας τέτοιος ρόλος απαιτεί θα κερδίσει την εμπιστοσύνη τους, θα έχει μέλλον και δεν θα πάει σε ταχύτατη καταστροφή η ίδια, επωμιζόμενη ιστορικές ευθύνες που δεν της ανήκουν.

Η Ελλάδα έχει αργήσει απελπιστικά να βρει τη διεθνή φωνή της. Μόνο χαλώντας τον κόσμο, όπως έκαναν οι Εβραίοι για το δικό τους ολοκαύτωμα, μόνο μιλώντας παντού, όπου βρισκόμαστε και στεκόμαστε, για «κοινωνικό ολοκαύτωμα», για «γενοκτονία» των Ελλήνων, έχουμε μια ελπίδα να χώσουμε λίγη άμμο στην ερπύστρια που ετοιμάζεται να μας πατήσει αύριο, ακόμα πιο σκληρά απότι σήμερα.

Χρειάζεται ποσότητα, χρειάζεται και ποιότητα, δεν φτάνει μια «συνδικαλιστικού» τύπου «αντιλιτότητα» και ασφαλώς δεν ωφελεί η ταύτιση με όλες τις πτυχές μιας παγκοσμιοποίησης που επιτίθεται στα έθνη και θέλει να τα συντρίψει, αρχίζοντας από το ελληνικό. Χρειάζεται διεύρυνση της θεματικής από την καταγγελία της λιτότητας και μια «flat» επίκληση ενός ανεπεξέργαστου κεϋνσιανισμού, σε ένα πραγματικό πολιτικό και οικονομικό σχέδιο συμμαχίας των ευρωπαϊκών λαών εναντίον των αγορών, που θα περιλαμβάνει τη λελογισμένη επιστροφή σε πιο προστατευτικό περιβάλλον, έμφαση στην ευρωπαϊκή αυτονομία και τον πολυπολισμό, ισχυρή πράσινη «ένεση» στον κεϋνσιανισμό, που να παίρνει υπόψιν της τα φυσικά όρια του πλανήτη.

Αν δεν γίνουν αυτά, αν δεν μπορέσει να τα εκφράσει η υπάρχουσα ή μέλλουσα να δημιουργηθεί αριστερά, τότε η ήπειρος – και πρώτες, πρώτες η Ελλάδα και η Κύπρος – θα γλιστρήσουν αναπόφευκτα είτε στην εγκαθίδρυση ενός χρηματοπιστωτικού ολοκληρωτισμού, που θα κάνει να μοιάζουν φιλελεύθεροι οι Χίτλερ και οι Στάλιν, είτε θα πάει στις καταστροφικές διενέξεις και άλλες καταστροφές που προοιωνίζεται η εκρηκτική άνοδος της άκρας δεξιάς, άνοδος που δεν αντανακλά παρά την αδυναμία της αριστεράς, στην Ελλάδα, όπως και στην Ευρώπη. Ελπίζει βέβαια πάντα κανείς να ληφθούν αυτές οι ανησυχίες σοβαρά υπόψιν, από όσους έχουν τα μέσα και την ιστορική ευθύνη να τις πάρουν. 

Σημείωση: Αξίζει να υπογραμμίσουμε ότι τα όσα υφίσταται σήμερα η Κυπριακή Δημοκρατία, που κινδυνεύει να καταλυθεί από την επαναφορά του σχεδίου Ανάν από μια καθαρά προδοτική ηγεσία στην υπηρεσία του ξένου παράγοντα και της αχόρταγης τσέπης της, με τη συμπαράσταση δυστυχώς της ηγεσίας του ΑΚΕΛ και ενός απερίγραπτου Αρχιεπισκόπου, οφείλονται εν πολλοίς στο ότι ο Τάσσος Παπαδόπουλος τάχθηκε μεν το 2004 εναντίον του Σχεδίου, δεν έδωσε όμως την μάχη των ιδεών και δεν διατύπωσε σοβαρά επιχειρήματα για να εξηγήσει το ‘Όχι των Κυπρίων, τόσο εντός, όσο, και κυρίως, εκτός Κύπρου.

konstantakopoulos.blogspot.com
 «Δρόμος της Αριστεράς», 28.2.2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ

Η «ΣΠΙΘΑ» άναψε για τη Νέα Ελλάδα
Ο Μίκης Θεοδωράκης, στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη, άναψε χθες (1 Δεκεμβρίου 2010) τη «ΣΠΙΘΑ» του ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΟΥΡΓΟΥ ΠΥΡΟΣ για ΤΗ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ.
Κώστας Τσιαντής


«…ανέστιος ειν’, που χαίρεται αν ξεσπάσει
ανάμεσα σε φίλους και δικούς ξέφρενη αμάχη.»
Όμηρος (Ι, 63-64)


Του Ηλία Σιαμέλου (Από antibaro 7/12/2010)

Όντας περαστικός, είπα, το βλέφαρό μου για λίγο ν’ ακουμπήσω στου διαδικτύου τις φιλικές ιστοσελίδες! Να δω τα εκθέματα της σκέψης των πολλών, ν’ ακούσω τις ιαχές τους. Όμως άλλα είδαν τα μάτια μου στο θαμποχάρακτο κατώφλι τους. Ο ένας κρατάει την πύρινη ρομφαία, ο άλλος κοντάρια και παλούκια και πιο πέρα ο φίλος τρίβει την τσακμακόπετρά του, εκεί απόκοντα, στις νοτισμένες αναφλέξεις του συστήματος.
-Ω, είπα, ω θεληματάρικα παιδιά, που παίζετε κρυφτό, στα πιο ρηχά σοκάκια ενός εξωνημένου καθεστώτος. Κύματα, κύματα έρχονται τα λόγια σας με θόρυβο και φεύγουν. Δεν έχουν φτερά, δεν έχουν μέσα τους τούς ήχους των πονεμένων.
Μόνο να, κατηγόριες, κατηγόριες, και λόγια επικριτικά από ανθρώπους που εμφανίζονται σαν οι μοναδικοί κάτοχοι της αλήθειας. Κι όλα αυτά, τούτη τη μαύρη ώρα της γενικευμένης υπνογένειας! Δε μπορεί, είπα, κάπου θα υπάρχει η συζυγία των ψυχών, κάπου το πάρτι της στενοποριάς θα πάρει τέλος.
Μα τι θέλω να πω; Για ποιο πράγμα τόση ώρα τσαμπουνάω; Ναι, ναι, μα για του λύκου το χιονισμένο πέρασμα μιλάω ! Μια κίνηση έκανε ο Μίκης Θεοδωράκης και πέσανε όλοι πάνω του για να τον φάνε. Και δε ρίχτηκαν πάνω του οι οχτροί, δεν όρμησε πάνω του της Νέας Τάξης η αρμάδα. Όρμησε το ίδιο το περιοδικό «Ρεσάλτο»! Όρμησε το μετερίζι εκείνο που στις σελίδες του την άστεγη ψυχή μας τόσα χρόνια είχαμε αποθέσει!

Είμαι στο Κοιμητήριο, δίπλα στον τάφο της γυναίκας μου. «Ερευνώ πέρα τον ορίζοντα και, σκύβοντας προσπαθώ με τα δάχτυλα να καθαρίσω την πλάκα του τάφου νάρθει ν’ ακουμπήσει η σελήνη…»*. Ναι, εκείνη μου το έλεγε: Πρόσεχε, πρόσεχε τον κόσμο μας. Πρόσεχε τους ανθρώπους, ενώ μου απάγγελνε με δάκρυα τους στίχους του αγαπημένου της ποιητή : «Αυτός αυτός ο κόσμος /ο ίδιος κόσμος είναι… Στη χάση του θυμητικού / στο έβγα των ονείρων … Αυτός ο ίδιος κόσμος / αυτός ο κόσμος είναι. Κύμβαλο κύμβαλο / και μάταιο γέλιο μακρινό!»…**
Σκέφτομαι, σκέφτομαι κι άκρη δε βρίσκω. «Τελικά αυτή η άμυνα που θα μας πάει, σαν μας μισήσουνε κι’ οι λυγαριές;»** *

Ναι, στο τέλος θα μισήσουμε τον ίδιο μας το εαυτό ή θα τρελαθούμε. Δε γίνεται τη μια μέρα να βάζεις στο εξώφυλλο του «Ρεσάλτο» τη φωτογραφία του Μίκη και την άλλη βάναυσα να τον λοιδορείς. Δε γίνεται τη μια μέρα να ελπίζεις στο φως και την άλλη να γουρουνοδένεσαι με το σκοτάδι. Δε γίνεται τη μια μέρα να προβάλλεις τις απόψεις του και την άλλη να τον ταυτίζεις με τη …Ντόρα!
Είναι αυτή η θαμπούρα απ’ την κακοσυφοριασμένη αιθάλη της Αθήνας που επηρεάζει ανθρώπους και αισθήματα; Είναι η πωρωμένη σκιά του Στάλιν που κατευθύνει ακόμη και σήμερα την εγκληματική παραλυσία των όντων;

Δεν έχω πρόθεση να ενταχτώ στο κίνημα του Θεοδωράκη. Όμως δε μπορώ να πω ότι δε χαίρομαι, όταν ακούω να ξεπετάγονται σπίθες μέσα από τα σπλάχνα της κοινωνίας, είτε αυτές προέρχονται από απλούς ανθρώπους ή από ανεμογέννητους προλάτες πρωτοπόρους. Φτάνει αυτές οι σπίθες να ανάψουν φωτιές, για να καεί τούτο το σάπιο καθεστώς, τούτη η παπανδρεοποιημένη χολέρα. Αν εμείς οι ξεπαρμένοι «κονταροχτυπιόμαστε» μέσα στης πένας τη χλομάδα κι είμαστε ανίκανοι ν’ ανάψουμε μια σπίθα στου καλυβιού μας τη γωνιά, ας αφήσουμε τουλάχιστον κάποιες περήφανες ψυχές να κάνουν αυτό που νομίζουν καλύτερα. Ας μην σηκώνουμε αμάχες κι ας μην πετάμε ανέσπλαγχνες κορώνες, όταν κάποιο κίνημα είναι ακόμη στα σπάργανα και δεν έχει δείξει το πρόσωπό του. Εκτός κι αν η μικρόνοιά μας ενοχλήθηκε, όταν ο Μίκης κάλεσε επίσημα τους Ανεξάρτητους πολίτες σε ΑΝΥΠΑΚΟΗ – ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, σε κυβερνητικά ή μη σχέδια, που Ηθικά, Εθνικά, Δημοκρατικά, Ιστορικά, κατατείνουν στην υποτέλεια του Ελληνισμού.

Όμως, παρά το αλυσόδεμα, παρά τα μύρια δεινά που μας σωρεύουν, τούτος ο βράχος, που λέγεται Ελλάδα, εκπέμπει την κραυγή του. Και οι κραυγές του Μίκη, και οι κραυγές χιλιάδων αγωνιστών, όποιου χρώματος και νάναι, σε πείσμα κάθε ψωροκύβερνου, σε πείσμα κάθε καθεστωτικού βαρδιάνου, κάποια στιγμή θα ενωθούν, κάποια στιγμή στον άνεμο θα ανεβούν, για ν’ ακουστούν, να πιάσουν τόπο. Γιατί «κι ένας που έχει μυαλό νήπιου καταλαβαίνει, πως τώρα η Ελλάδα στην άκρα του άπατου γκρεμού κοντοζυγώνει»****

* Νίκος Εγγονόπουλος
** Οδυσσέας Ελύτης, «Το Άξιον Εστί»
*** Νίκος Εγγονόπουλος
****Όμηρος (Η, 379-482) , παράφραση.

ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ- ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΜΙΚΗ

ΑΡΝΗΣΗ: ΣΕΦΕΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

ΠΛΑΤΕΙΑ - Άμεση Δημοκρατία (Real Democracy)