Share |

Θεέ του ουρανού και του παντός,

αυτείν’ οι γραμματισμένοι,

αυτείν’ οι πολιτισμένοι,

έκαμαν και κάνουν αυτά τα λάθη…

Στρατηγός ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ


Expedia

Σάββατο 1 Μαρτίου 2025

Ηλίας Σταμπολιάδης : Το Τραίνο, η Κομματοκρατία, η Δικαίωση και η Πρόταση Μομφής

 Το Τραίνο

Τα πρώτα χρόνια τα τραίνα κινούντο σε μια γραμμή πάνω κάτω και υπήρχε χειροκίνητο σύστημα ελέγχου από έμπειρους σταθμάρχες ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής διέλευση των τραίνων πράγμα που συνεπήγετο καθυστερήσεις σε κομβικά σημεία για να περάσει η αντιθέτως ερχόμενη αμαξοστοιχία. Αυτό είχε δημιουργήσει μια επαγγελματική αίσθηση ευθύνης στους σταθμάρχες αλλά και μια αξιοκρατική επιλογή τους και εκπαίδευση πριν την τοποθέτηση τους στην αντίστοιχη θέση.

Για την ταχύτερη κυκλοφορία έγιναν επενδύσεις για μια ακόμη παράλληλη σιδηροδρομική γραμμή ώστε τα τραίνα να κινούνται ανεξάρτητα πάνω κάτω όπως στους αυτοκινητόδρομους που εκ κατασκευής έχουν τουλάχιστον έστω και νοητές δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Στους δρόμους σε περιοχές που εκτελούνταν έργα και απασχολούσαν την μια λωρίδα κυκλοφορίας, αρχικά είχαν ανθρώπους με σημαιάκια στις δυο άκρες του έργου που ρύθμιζαν την κίνηση πότε πάνω και πότε κάτω, ενώ τελευταία τοποθετούν αυτόματα συστήματα με σηματοδότες στην αρχή και στο τέλος του έργου. Βεβαίως σε περίπτωση λάθους του συστήματος την ευθύνη έχει ο εργολάβος του έργου και όχι ο Δήμος, η Περιφέρεια, ή, η Κυβέρνηση.

Η Κομματοκρατία

Στην εποχή μας γενικά η τεχνολογία των συστημάτων ασφαλείας έχει εξελιχθεί τόσο που το τραίνο είναι το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς. Όταν οδηγεί κανείς αυτοκίνητο και πλησιάζει σε διασταύρωση την στιγμή που είναι να δοθεί προτεραιότητα στα καθέτως κινούμενα οχήματα, ανάβει το κόκκινο και ο οδηγός σταματά. Υποθέτει κανείς ότι κάτι ανάλογο πρέπει να συμβαίνει και με τους σιδηροδρόμους όταν υπάρχει μία μόνο γραμμή με ακόμη πιο σύγχρονα μέσα ασφαλείας που να προλαβαίνουν το ανθρώπινο λάθος καθότι λόγω αποστάσεως δεν υπάρχει ορατότητα μεταξύ των σημείων εισόδου των συρμών στην ίδια γραμμή και το τυχόν ατύχημα θα είχε μεγαλύτερο κόστος σε ανθρώπινες ζωές.

Δυστυχώς όμως τέτοια μέτρα ασφαλείας δεν υπήρχαν στην περίπτωση των τραίνων στα Τέμπη που εκτός των μηχανοδηγών, για τους οποίους δεν μιλάει κανείς, στο ένα υπήρχαν επιβάτες και μάλιστα νέα παιδιά που χάθηκαν άδικα.

Σε αντίθεση με τους αυτοκινητοδρόμους στην Μπανανία οι ευθύνες του δυστυχήματος καταλογούνται στην Κυβέρνηση και μάλιστα από την αντιπολίτευση η οποία διεκδικεί την εξουσία της χώρας εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι σύσσωμος ο λαός βγήκε στους δρόμους να διαμαρτυρηθεί και να συμπαρασταθεί στους γονείς και συγγενείς των θυμάτων του δυστυχήματος. Το ερώτημα είναι ότι, αφού η Μπανανία είναι δημοκρατικό και μάλιστα φιλελεύθερο κράτος που υπερασπίζεται την ιδιωτική πρωτοβουλία τι σχέση έχει η κυβέρνηση με την εταιρεία διαχείρισης των σιδηροδρόμων ώστε η αντιπολίτευση εκμεταλλευόμενη το δυστύχημα να αποδίδει ευθύνες στην Κυβέρνηση; Η απάντηση πρέπει να κρύβεται στην διαπλοκή.

Ο σταθμάρχης Λαρίσης, πρώην αχθοφόρος, διορισμένος όπως λένε με πολιτικό μέσο μετά από κάποια εκπαίδευση και ανεπαρκή εμπειρία, δεν είχε την απαραίτητη επαγγελματική συνείδηση. Ενεργώντας με την νοοτροπία πολλών δημοσίων υπαλλήλων που θεωρούν υποχρέωση τους να εκτελούν το ωράριο εργασίας ακόμη και αν αδιαφορούν για τις συνέπιες της, άφησε εν αγνοία του τα δύο τραίνα να κινούνται στην ίδιαν γραμμή με αντίθετες κατευθύνσεις . Λόγω ανυπαρξίας συστήματος ασφαλείας που να ειδοποιεί τους μηχανοδηγούς με σηματοδότες και λόγω προβλήματος στην επικοινωνία μεταξύ τους και με τον σταθμό, όταν εντοπίστηκε το σφάλμα, συνέβη το μοιραίο δυστύχημα που κόστισε την ζωή 57 ανθρώπων.

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος ήταν δημόσια επιχείρηση που λειτουργούσε υπό κρατικό έλεγχο με διοικήσεις που διορίζοντο από τις εκάστοτε κυβερνήσεις όπως συμβαίνει σε όλη την δημόσια διοίκηση όπου με την αλλαγή της κυβέρνησης οι μόνιμοι υπάλληλοι ναι μεν δεν απολύονται αλλά κουμάντο κάνουν οι παρατρεχάμενοι των εκάστοτε υπουργών. Επειδή ο Οργανισμός δεν τα πήγαινε καλά λόγω της κομματικής του στελέχωσης αλλά και των οικονομικών δυσκολιών που επέβαλαν τα μνημόνια τα οποία έφεραν οι σοσιαληστικές κυβερνήσεις, οι διάδοχες γιαλαντζή αριστερές πούλησαν ένα σημαντικό μέρος του ΟΣΕ κοψοχρονιάς σε ξένη εταιρεία, όπως έχουν κάνει και άλλες κυβερνήσεις για σημαντικές ΔΕΚΟ. Η αγοροπωλησία έγινε σε εξευτελιστική τιμή αλλά με την υποχρέωση της εταιρείας να κάνει επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για την αναβάθμιση του εξοπλισμού και των συστημάτων ασφαλείας που ποτέ δεν έγιναν ενώ οι κατοπινές φιλελέ κυβερνήσεις απάλλαξαν την εταιρεία από μεγάλο μέρος των επενδυτικών της υποχρεώσεων. Βλέπει κανείς ότι αν και όλες οι κυβερνήσεις, της μεταπολίτευσης είναι εμμέσως, ή, αμέσως υπεύθυνες για την κατάληξη εντούτοις αλληλοκατηγορούνται αποκρύπτοντας τις κοινές τους ευθύνες και παραπλανώντας την κοινή γνώμη με θέματα που αν και δεν είναι υπεύθυνα για το δυστύχημα εντούτοις συνέβαλαν στο μέγεθος της καταστροφής όπως: 1) H μεταφορά εύφλεκτων υλικών, αν και στατιστικώς το τραίνο είναι το ασφαλέστερο μέσον μεταφοράς, να θυμίσω εδώ το δυστύχημα πριν από χρόνια του βυτιοφόρου οχήματος στα Καμένα Βούρλα, 2) Ποινικά αδικήματα, άσχετα με το δυστύχημα όπως η λαθρεμπορία τέτοιων υλικών μόνο και μόνο διότι δείχνουν την επικρατούσα φαυλότητα που είναι ένα γενικότερο φαινόμενο και δεν αφορά μόνο την παρούσα κυβέρνηση αλλά την κομματική, πελατειακή δομή του πολιτικού συστήματος.

Η Δικαίωση

Προφανώς υπάρχουν ευθύνες για τα αίτια του δυστυχήματος και για την συγκάλυψη ενοχοποιητικών στοιχείων. Ήδη η συμπαράσταση του κόσμου προς τους γονείς και συγγενείς των θυμάτων είναι μεγαλειώδης και πρωτοφανής. Υπάρχουν και μονομερείς δικαστικές αποφάσεις οικονομικής αποζημίωσης στους γονείς που εγκαίρως ενήργησαν δικαστικώς, αν και θα έπρεπε αυτές να αφορούν όλους τους συγγενείς, πράγμα που ελπίζουμε να επεκταθεί αλλά αυτή η αρχική μονομέρεια θυμίζει την μόνιμη γενική νομική υπεκφυγή της δικαιοσύνης υπέρ του κράτους στις υποχρεώσεις του έναντι των πολιτών με την τακτική του όποιος πρόλαβε τον κύριο είδε. Όμως όπως και να έχει το πράγμα ο πόνος για τον χαμό του παιδιού ή ενός προσφιλούς προσώπου δεν αποζημιώνεται και μόνο η συμπαράσταση του κόσμου και η ελπίδα της ανάστασης μπορούν να τον απαλύνει.

Η Πρόταση Μομφής

Τα άλλα κόμματα, αν και εμμέσως ή αμέσως ένοχα, συμφώνησαν να καταθέσουν στην Βουλή πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης, ενώ ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζει την ανάγκη να αλλάξει το πολίτευμα υπονοώντας να έλθει το κόμμα του στην εξουσία αν και η ιστορία έχει δείξει ότι είναι υπεύθυνο για την κατάντια της χώρας. Ζητά να φύγει ην Σκύλα και να έλθει η Χάρυβδης. Όλα αυτά δεν είναι παρά πολιτικά παιχνίδια για να κρύψουν τον πραγματικό αίτιο για το δυστύχημα αλλά και για την κατάντια της χώρας που δεν είναι άλλος παρά το ίδιο το πολιτικό σύστημα που μας εξαπατά με την εναλλαγή των κομμάτων στην εξουσία για να καρπούνται το κόπο και τον πόνο του λαού. Το πολίτευμα αυτό δεν είναι Δημοκρατία, ούτε καν αντιπροσωπευτική. Κανείς δεν μπορεί να εκλεγεί εάν δεν ανήκει σε κάποιο κόμμα, μαντρί όπως έλεγε ο Αβέρωφ. Την λίστα των υποψηφίων την καθορίζει ο αρχηγός στον οποίο υπακούν όλοι οι εκλεγόμενοι βουλευτές και όχι σε αυτούς που τους επέλεξαν. Αυτό το ομολογούν χωρίς ντροπή και οι κομματάρχες όταν επικαλούνται την κομματική πειθαρχία ή την παράδοση της έδρας σε περίπτωση διαφωνίας ή αποχώρησης. Το σημερινό πολίτευμα όπως το ορίζει η Ακαδημία Κοσμοσυστημικής

Γνωσιολογίας που έχει ιδρύσει ο καθηγητής Γεώργιος Κοντογιώργης είναι εκλόγιμη Μοναρχία και όχι Δημοκρατία. Η υπάρχουσα φαινομενική πλειοψηφία στην Βουλή, που είναι αποτέλεσμα της αποχής των μισών πολιτών από στην ψηφοφορία και όχι της βούλησης όλου του λαού, θα αποφασίσει για την πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης αλλά και για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας ο οποίος δεν έχει πλέον τις απαιτούμενες δικαιοδοσίες που του επιτρέπουν να ελέγχει την κυβέρνηση. Η μεγαλειώδης λαϊκή συμπαράσταση προς τους γονείς και συγγενείς των θυμάτων του δυστυχήματος των Τεμπών, που η αντιπολίτευση θέλει να εκμεταλλευτεί για να ρίξει την κυβέρνηση και να την διαδεχθεί στην εξουσία, πρέπει να μεταφραστεί και να υλοποιηθεί σαν οργή του λαού κατά του ίδιου του πολιτικού συστήματος που οδηγεί το τραίνο του Ελληνισμού στην καταστροφή. Για να πραγματοποιηθεί αλλαγή του πολιτικού συστήματος θα πρέπει να αλλάξει το Σύνταγμα διότι αλλιώς το σύστημα θα μας κατηγορήσει σαν τρομοκράτες. Εδώ είναι ή υποχρέωση των Ελλήνων πατριωτών, ικανών να υποδείξουν ένα ανθρωποκεντρικό Σύνταγμα που θα το απαιτήσει ο λαός ώστε να δικαιωθούν όχι μόνο οι νεκροί αλλά και να επιβιώσει ο Ελληνισμός. Μία τέτοια Συνταγματική Διαμαρτυρία ήταν αυτή που έγινε επί Βαβαροκρατίας που περιόρισε την αυθαιρεσία του Μονάρχη που μας είχαν επιβάλλει οι μεγάλες δυνάμεις που δυστυχώς μας κυβερνούν ακόμα μέσω των ντόπιων ανδρείκελων.

Ηλίας Σταμπολιάδης

Μηχανικός Μεταλλείων Μεταλλουργός

πρώην Καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ

Η «ΣΠΙΘΑ» άναψε για τη Νέα Ελλάδα
Ο Μίκης Θεοδωράκης, στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη, άναψε χθες (1 Δεκεμβρίου 2010) τη «ΣΠΙΘΑ» του ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΟΥΡΓΟΥ ΠΥΡΟΣ για ΤΗ ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ.
Κώστας Τσιαντής


«…ανέστιος ειν’, που χαίρεται αν ξεσπάσει
ανάμεσα σε φίλους και δικούς ξέφρενη αμάχη.»
Όμηρος (Ι, 63-64)


Του Ηλία Σιαμέλου (Από antibaro 7/12/2010)

Όντας περαστικός, είπα, το βλέφαρό μου για λίγο ν’ ακουμπήσω στου διαδικτύου τις φιλικές ιστοσελίδες! Να δω τα εκθέματα της σκέψης των πολλών, ν’ ακούσω τις ιαχές τους. Όμως άλλα είδαν τα μάτια μου στο θαμποχάρακτο κατώφλι τους. Ο ένας κρατάει την πύρινη ρομφαία, ο άλλος κοντάρια και παλούκια και πιο πέρα ο φίλος τρίβει την τσακμακόπετρά του, εκεί απόκοντα, στις νοτισμένες αναφλέξεις του συστήματος.
-Ω, είπα, ω θεληματάρικα παιδιά, που παίζετε κρυφτό, στα πιο ρηχά σοκάκια ενός εξωνημένου καθεστώτος. Κύματα, κύματα έρχονται τα λόγια σας με θόρυβο και φεύγουν. Δεν έχουν φτερά, δεν έχουν μέσα τους τούς ήχους των πονεμένων.
Μόνο να, κατηγόριες, κατηγόριες, και λόγια επικριτικά από ανθρώπους που εμφανίζονται σαν οι μοναδικοί κάτοχοι της αλήθειας. Κι όλα αυτά, τούτη τη μαύρη ώρα της γενικευμένης υπνογένειας! Δε μπορεί, είπα, κάπου θα υπάρχει η συζυγία των ψυχών, κάπου το πάρτι της στενοποριάς θα πάρει τέλος.
Μα τι θέλω να πω; Για ποιο πράγμα τόση ώρα τσαμπουνάω; Ναι, ναι, μα για του λύκου το χιονισμένο πέρασμα μιλάω ! Μια κίνηση έκανε ο Μίκης Θεοδωράκης και πέσανε όλοι πάνω του για να τον φάνε. Και δε ρίχτηκαν πάνω του οι οχτροί, δεν όρμησε πάνω του της Νέας Τάξης η αρμάδα. Όρμησε το ίδιο το περιοδικό «Ρεσάλτο»! Όρμησε το μετερίζι εκείνο που στις σελίδες του την άστεγη ψυχή μας τόσα χρόνια είχαμε αποθέσει!

Είμαι στο Κοιμητήριο, δίπλα στον τάφο της γυναίκας μου. «Ερευνώ πέρα τον ορίζοντα και, σκύβοντας προσπαθώ με τα δάχτυλα να καθαρίσω την πλάκα του τάφου νάρθει ν’ ακουμπήσει η σελήνη…»*. Ναι, εκείνη μου το έλεγε: Πρόσεχε, πρόσεχε τον κόσμο μας. Πρόσεχε τους ανθρώπους, ενώ μου απάγγελνε με δάκρυα τους στίχους του αγαπημένου της ποιητή : «Αυτός αυτός ο κόσμος /ο ίδιος κόσμος είναι… Στη χάση του θυμητικού / στο έβγα των ονείρων … Αυτός ο ίδιος κόσμος / αυτός ο κόσμος είναι. Κύμβαλο κύμβαλο / και μάταιο γέλιο μακρινό!»…**
Σκέφτομαι, σκέφτομαι κι άκρη δε βρίσκω. «Τελικά αυτή η άμυνα που θα μας πάει, σαν μας μισήσουνε κι’ οι λυγαριές;»** *

Ναι, στο τέλος θα μισήσουμε τον ίδιο μας το εαυτό ή θα τρελαθούμε. Δε γίνεται τη μια μέρα να βάζεις στο εξώφυλλο του «Ρεσάλτο» τη φωτογραφία του Μίκη και την άλλη βάναυσα να τον λοιδορείς. Δε γίνεται τη μια μέρα να ελπίζεις στο φως και την άλλη να γουρουνοδένεσαι με το σκοτάδι. Δε γίνεται τη μια μέρα να προβάλλεις τις απόψεις του και την άλλη να τον ταυτίζεις με τη …Ντόρα!
Είναι αυτή η θαμπούρα απ’ την κακοσυφοριασμένη αιθάλη της Αθήνας που επηρεάζει ανθρώπους και αισθήματα; Είναι η πωρωμένη σκιά του Στάλιν που κατευθύνει ακόμη και σήμερα την εγκληματική παραλυσία των όντων;

Δεν έχω πρόθεση να ενταχτώ στο κίνημα του Θεοδωράκη. Όμως δε μπορώ να πω ότι δε χαίρομαι, όταν ακούω να ξεπετάγονται σπίθες μέσα από τα σπλάχνα της κοινωνίας, είτε αυτές προέρχονται από απλούς ανθρώπους ή από ανεμογέννητους προλάτες πρωτοπόρους. Φτάνει αυτές οι σπίθες να ανάψουν φωτιές, για να καεί τούτο το σάπιο καθεστώς, τούτη η παπανδρεοποιημένη χολέρα. Αν εμείς οι ξεπαρμένοι «κονταροχτυπιόμαστε» μέσα στης πένας τη χλομάδα κι είμαστε ανίκανοι ν’ ανάψουμε μια σπίθα στου καλυβιού μας τη γωνιά, ας αφήσουμε τουλάχιστον κάποιες περήφανες ψυχές να κάνουν αυτό που νομίζουν καλύτερα. Ας μην σηκώνουμε αμάχες κι ας μην πετάμε ανέσπλαγχνες κορώνες, όταν κάποιο κίνημα είναι ακόμη στα σπάργανα και δεν έχει δείξει το πρόσωπό του. Εκτός κι αν η μικρόνοιά μας ενοχλήθηκε, όταν ο Μίκης κάλεσε επίσημα τους Ανεξάρτητους πολίτες σε ΑΝΥΠΑΚΟΗ – ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, σε κυβερνητικά ή μη σχέδια, που Ηθικά, Εθνικά, Δημοκρατικά, Ιστορικά, κατατείνουν στην υποτέλεια του Ελληνισμού.

Όμως, παρά το αλυσόδεμα, παρά τα μύρια δεινά που μας σωρεύουν, τούτος ο βράχος, που λέγεται Ελλάδα, εκπέμπει την κραυγή του. Και οι κραυγές του Μίκη, και οι κραυγές χιλιάδων αγωνιστών, όποιου χρώματος και νάναι, σε πείσμα κάθε ψωροκύβερνου, σε πείσμα κάθε καθεστωτικού βαρδιάνου, κάποια στιγμή θα ενωθούν, κάποια στιγμή στον άνεμο θα ανεβούν, για ν’ ακουστούν, να πιάσουν τόπο. Γιατί «κι ένας που έχει μυαλό νήπιου καταλαβαίνει, πως τώρα η Ελλάδα στην άκρα του άπατου γκρεμού κοντοζυγώνει»****

* Νίκος Εγγονόπουλος
** Οδυσσέας Ελύτης, «Το Άξιον Εστί»
*** Νίκος Εγγονόπουλος
****Όμηρος (Η, 379-482) , παράφραση.

ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ- ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΜΙΚΗ

ΑΡΝΗΣΗ: ΣΕΦΕΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ

ΠΛΑΤΕΙΑ - Άμεση Δημοκρατία (Real Democracy)